Silnik i skrzynia działa tak samo w cieżarówce jak i w ciągniku doświadczony mechanik bez problemu cos wychwyci. Także jalepiej umawiaj sie na wizyte niech gośc pali gada zagrzejcie go przejdzcie sie tym jak to sie na obroty wkreca jak sprzegło pracuje czy nie slizga itp itd
Popraw byki ....
Mój sam. Es 320er.
RE: Mój sam. Es 320er.
A i tak jak kupisz to sie dopiero dowiesz czy było warto. Czy do oleju nie jest dolany "moto doktor" (tak jak u mnie), w skrzyni nie ma trocin a w panewkach gazet (jak u mojego znajomego) . Co też się czasem jeszcze zdarza. I taka jest prawda, że jeżeli sprzedający jest uczciwy to po oględzinach wychwycisz usterki, ale jeśli chciał coś ukryć to się nie zorientujesz dopóki się nie posypie.
Możecie się ze mną nie zgadzać ale takie jest moje zdanie na ten temat.
Możecie się ze mną nie zgadzać ale takie jest moje zdanie na ten temat.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
RE: Mój sam. Es 320er.
A jak sprawdzic blokady itd.., nie potrafie wszystkich podzespolow wymienic nie jestem obeznany, ale chodzi mi o te zaawansowane sprawy typu WOM itd.. Bo silnik i skrzynie to wyobrazam sobie mniej wiecej.. Odpalic zgasic, przegazowac, przejechac sie, kazdy bieg itd..
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 lis 2011, 13:16
RE: Mój sam. Es 320er.
wg mnie to skoro to Twój kolega to powie Ci co jest ok a co trzeba robić, sądze że nie sprzeda Ci trocin w skrzyni i gazet na panewkach. Wiadomo że będzie twierdził że jego Władek jest najlepszy w okolicy ale bez przesady, skoro znacie sie nie będzie wciskał Ci niewiadomo czego. Pogadaj z nim i niech mówi co i jak z tym traktorkiem. Jak dobrze z nim żyjesz to nie ma strachu.
Co do sprawdzania:
- wom to najlepiej pod obciążeniem czyli pod maszyną jakąś
- blokada to warunki ze względu na śnieg w sam raz, niewiem jak to się uruchamia we władku ale jak włączysz to jak w każdej blokadzie, obydwa koła ciągną razem
Co do sprawdzania:
- wom to najlepiej pod obciążeniem czyli pod maszyną jakąś
- blokada to warunki ze względu na śnieg w sam raz, niewiem jak to się uruchamia we władku ale jak włączysz to jak w każdej blokadzie, obydwa koła ciągną razem
RE: Mój sam. Es 320er.
To mój kolega, no niby tak on jest taki dziecinny, bo ja jestem niepełnoletni, mam 16lat i tylko czytam co i jak żeby się nie wpakować na minę, on się ze mną uczy, a biznes to pomiędzy moim tata a jego. W tym rzecz ,że ja go pytam to on mówi ,że wszystko ok, odpala i jeździ, tylko trzeba nad elektryką popracować...
Popraw byki ....
Poprawione
Popraw byki ....
Poprawione

RE: Mój sam. Es 320er.
Wciśnij sprzęgło wrzuć mały bieg potem wciśnij blokadę i pomału puszczaj sprzęgło cały czas patrz przy tym czy koła równo się kręcą. Potem dojedź do czegoś przednimi koła i spróbuj ruszyć tak żeby koła kręciły się w miejscu. Tyko powoli nie z fantazją cały gaz .... Ewentualnie możesz się uwiązać do drzewa i taka sama procedura, ale powoli ....
WOM - włącz bieg terenowy (te którymi można jeździć tylko do przodu) i jedź bardzo wolno jeśli co chwilkę szarpie ciągnikiem to oznacza że wyrwane są zęby napędu wałka. Te same tryby odpowiadają za biegi terenowe co i za WOM. Wymiana tych trybów wiąże się z rozbiórką prawie całej skrzyni biegów.
Biegi powinny pracować z wyczuwalnym oporem nie powinny wyskakiwać nawet przy dość gwałtownym puszczeniu sprzęgła.
Jeśli jest manometr ciśnienia oleju to zobacz co pokazuje. Po odpaleniu ciśnienie powinno w czasie około minuty znaleźć się w granicach 1,5 - 3,5 MPa. Jeśli licznik natychmiast pokazuje bardzo duże ciśnienie to regulator ciśnienia oleju został podkręcony co oznacza że silnik prawdopodobnie do kapitalnego remontu. Jeśli nie ma w ogóle manometru ciśnienia oleju to niech Ci się zapali duża czerwona lampka.
Po dłuższej pracy i zgaszeniu ciągnika powinno być słychać przez chwilę po zatrzymaniu silnika gwizd wirówki filtracyjnej. Jeśli go nie słychać to znaczy że jest zatkana, ciśnienie oleju zbyt małe, zatkana magistrala olejowa itp.
Sprawdź luz poosiowy wału korbowego - poruszaj kołem napędu wentylatora i alternatora.
Zobacz jaki jest olej w układach.
Przejedź się kawałek choć z 15 minut to sam coś będziesz mógł powiedzieć. Tylko nie jak wariat, ale spokojnie spróbuj jechać po trochu na każdym biegu.
Koniecznie weź kogoś kto się jeździł tako sprzętem, nie ma się co wstydzić swojej niewiedzy. Wstydzić to się można swojej głupoty jak podejmie się złą decyzję. Tylko niech nie będzie to znawca "młotkowiec" ....
Jeśli kupisz go za 5000 to musisz się liczyć z wydatkami nie mniejszymi niż 3000 żeby doprowadzić go do dobrego stanu.
WOM - włącz bieg terenowy (te którymi można jeździć tylko do przodu) i jedź bardzo wolno jeśli co chwilkę szarpie ciągnikiem to oznacza że wyrwane są zęby napędu wałka. Te same tryby odpowiadają za biegi terenowe co i za WOM. Wymiana tych trybów wiąże się z rozbiórką prawie całej skrzyni biegów.
Biegi powinny pracować z wyczuwalnym oporem nie powinny wyskakiwać nawet przy dość gwałtownym puszczeniu sprzęgła.
Jeśli jest manometr ciśnienia oleju to zobacz co pokazuje. Po odpaleniu ciśnienie powinno w czasie około minuty znaleźć się w granicach 1,5 - 3,5 MPa. Jeśli licznik natychmiast pokazuje bardzo duże ciśnienie to regulator ciśnienia oleju został podkręcony co oznacza że silnik prawdopodobnie do kapitalnego remontu. Jeśli nie ma w ogóle manometru ciśnienia oleju to niech Ci się zapali duża czerwona lampka.
Po dłuższej pracy i zgaszeniu ciągnika powinno być słychać przez chwilę po zatrzymaniu silnika gwizd wirówki filtracyjnej. Jeśli go nie słychać to znaczy że jest zatkana, ciśnienie oleju zbyt małe, zatkana magistrala olejowa itp.
Sprawdź luz poosiowy wału korbowego - poruszaj kołem napędu wentylatora i alternatora.
Zobacz jaki jest olej w układach.
Przejedź się kawałek choć z 15 minut to sam coś będziesz mógł powiedzieć. Tylko nie jak wariat, ale spokojnie spróbuj jechać po trochu na każdym biegu.
Koniecznie weź kogoś kto się jeździł tako sprzętem, nie ma się co wstydzić swojej niewiedzy. Wstydzić to się można swojej głupoty jak podejmie się złą decyzję. Tylko niech nie będzie to znawca "młotkowiec" ....
Jeśli kupisz go za 5000 to musisz się liczyć z wydatkami nie mniejszymi niż 3000 żeby doprowadzić go do dobrego stanu.
RE: Mój sam. Es 320er.
Jak narazie to chyba nawet nie pojadę oglądać, bo ten kolega mówi, że na zime było spuszczone paliwo i jest zapowietrzony, jak będzie cieplej troche to odpowietrzy i wtedy. Myślę, że z tej ceny zejdzie troche w dól jak powiem mu o tych wadach, które podal Bolszewik, m.in. ten siłownik itp. Bo bez palenia to nie ma co jechać go nawet oglądać.