Majorek Sławka.

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Instalacja świateł awaryjnych i kierunkowskazów musi składać się z dwóch osobno zasilanych obwodów.Światła awaryjne powinny być zasilane przez bezpiecznik bezpośrednio z plusowego zacisku,a kierunkowskazy przez bezpiecznik po stacyjce.To jest zawodowo wtedy.

Spróbujcie do tak podłączonych świateł awaryjnych jak u Was,powiedzmy,że na standardowym przerywaczu bimetalowym podłączyć dwie przyczepy.Słabo to widzę.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

Nie no, wiadomo, że z takim zestawem, to będzie lipa. W moim wypadku tylko ciapek + przyczepa - nie widzę mojego ciągnika w sytuacji w której ciągną bym 2 przyczepy i przyszło mi nagle hamować ciągnikiem, który jest o wiele lżejszy i na dodatek nie posiada inst. pneumatycznej - wypadek na 100 %, dlatego takie "proste" awaryjki dla mnie w zupełności wystarczą. I tak bym nie pozostawił ciapka na poboczu na awaryjkach bez "opieki" nawet na 10 minut ;)
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12760
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus »

Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Wiązka główna,czyli zasilanie plus alternator-rozrusznik-stacyjka,światła przód 58,56a,56b,sygnał,czujnik kontrolki ciśnienia oleju,regulator alternatora i starter.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12760
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus »

Sławek znowu szokuje :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Taka mała przymiarka.Nudzi mi się siedzenie w domu,to choć trochę te klamoty poprzerzucam.

Wszystkie elementy czechosłowackie w większości nieużywane.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Dzięki Mateusz.

Kolumna kierownicza poskładana...podkładki pomierzone...wszystko poskładane i wypróbowane.Teraz demontaż,uszczelki,silikon i montaż końcowy.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12760
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus »

Sławka kolejne fotki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Kilka zdobyczy.Dwa regulatory prądnicy,w tym jeden nowy w oryginalnym pudełku.Korek zbiornika u mnie to już tradycyjnie Jawa CZ - Zetor.Tu nadmienię,że na fotkach w instrukcjach obsługi czy napraw taki korek widnieje więc bezapelacyjnie oryginał,choć te późniejsze bakelitowe też posiadam.I szkła do przednich lamp,nieużywane,polskie zamienniki Skoda,Jawa CZ,Zetor.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Siatka do maski dwa rodzaje i kilka nowych klamotów do silnika.

Przymierzyłem zbiornik i wspornik tablicy rozdzielczej już wcześniej,żeby po lakierowaniu uniknąć jakichkolwiek poprawek.Poprawek brak.Wszystko pasuje jak powinno być.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

chrapek3011 napisał/a:

Przymierzyłem zbiornik i wspornik tablicy rozdzielczej już wcześniej,żeby po lakierowaniu uniknąć jakichkolwiek poprawek...

Tak, to jedna z ważniejszych czynności o jakiej powinno się pamiętać! Po malowaniu będzie lipa jak coś nie zapasuje.



Tak więc Panowie, jak już będziecie się szykować do malowania dobrze przemyślcie, czy wszystko pasuje do "kupy" :D
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Wicher »

Tak się motocykle customowe robi, najpierw "na surowo" a później rozbiórka, estetyka i montaż na czysto ;)
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Z każdym sprzętem powinno się tak robić.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Tymczasem zabrałem się za silnik.Cały tył już gotowy.

Z wałem i panewkami oraz tłokami i korbowodami nie potrzeba nic robić.Tak jak pisałem wcześniej silnik na rozruszniku pokazał 3 Atm ciśnienia oleju,a tłoki po zdjęciu głowic pokazały się nawet nieokopcone.Przegląd i mycie wszystkiego,nowe podkładki zabezpieczające na stopach wału i zawleczki śrub korbowodów...ot cały wkład.Silnik jest po prostu zdrowy.Z rozrządem rzecz ma się zupełnie inaczej...zęby kół cienkie i ostre,łożyska do wymiany...będzie nowe.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

Cholera! Teraz widać jaki ten dźwig jest bolszy *eek* - Pewnie bym nim całego ciapka dźwignął... :)
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Połówkę Majorka,tą cięższą,czyli tył podnosi bez problemu.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ