Majorek Sławka.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Instalacja świateł awaryjnych i kierunkowskazów musi składać się z dwóch osobno zasilanych obwodów.Światła awaryjne powinny być zasilane przez bezpiecznik bezpośrednio z plusowego zacisku,a kierunkowskazy przez bezpiecznik po stacyjce.To jest zawodowo wtedy.
Spróbujcie do tak podłączonych świateł awaryjnych jak u Was,powiedzmy,że na standardowym przerywaczu bimetalowym podłączyć dwie przyczepy.Słabo to widzę.
Spróbujcie do tak podłączonych świateł awaryjnych jak u Was,powiedzmy,że na standardowym przerywaczu bimetalowym podłączyć dwie przyczepy.Słabo to widzę.
RE: Majorek Sławka.
Nie no, wiadomo, że z takim zestawem, to będzie lipa. W moim wypadku tylko ciapek + przyczepa - nie widzę mojego ciągnika w sytuacji w której ciągną bym 2 przyczepy i przyszło mi nagle hamować ciągnikiem, który jest o wiele lżejszy i na dodatek nie posiada inst. pneumatycznej - wypadek na 100 %, dlatego takie "proste" awaryjki dla mnie w zupełności wystarczą. I tak bym nie pozostawił ciapka na poboczu na awaryjkach bez "opieki" nawet na 10 minut 

Facebook. old URSUS tractor
RE: Majorek Sławka.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Wiązka główna,czyli zasilanie plus alternator-rozrusznik-stacyjka,światła przód 58,56a,56b,sygnał,czujnik kontrolki ciśnienia oleju,regulator alternatora i starter.
RE: Majorek Sławka.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Taka mała przymiarka.Nudzi mi się siedzenie w domu,to choć trochę te klamoty poprzerzucam.
Wszystkie elementy czechosłowackie w większości nieużywane.
Wszystkie elementy czechosłowackie w większości nieużywane.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Dzięki Mateusz.
Kolumna kierownicza poskładana...podkładki pomierzone...wszystko poskładane i wypróbowane.Teraz demontaż,uszczelki,silikon i montaż końcowy.
Kolumna kierownicza poskładana...podkładki pomierzone...wszystko poskładane i wypróbowane.Teraz demontaż,uszczelki,silikon i montaż końcowy.
RE: Majorek Sławka.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Kilka zdobyczy.Dwa regulatory prądnicy,w tym jeden nowy w oryginalnym pudełku.Korek zbiornika u mnie to już tradycyjnie Jawa CZ - Zetor.Tu nadmienię,że na fotkach w instrukcjach obsługi czy napraw taki korek widnieje więc bezapelacyjnie oryginał,choć te późniejsze bakelitowe też posiadam.I szkła do przednich lamp,nieużywane,polskie zamienniki Skoda,Jawa CZ,Zetor.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Siatka do maski dwa rodzaje i kilka nowych klamotów do silnika.
Przymierzyłem zbiornik i wspornik tablicy rozdzielczej już wcześniej,żeby po lakierowaniu uniknąć jakichkolwiek poprawek.Poprawek brak.Wszystko pasuje jak powinno być.
Przymierzyłem zbiornik i wspornik tablicy rozdzielczej już wcześniej,żeby po lakierowaniu uniknąć jakichkolwiek poprawek.Poprawek brak.Wszystko pasuje jak powinno być.
RE: Majorek Sławka.
chrapek3011 napisał/a:
Przymierzyłem zbiornik i wspornik tablicy rozdzielczej już wcześniej,żeby po lakierowaniu uniknąć jakichkolwiek poprawek...
Tak, to jedna z ważniejszych czynności o jakiej powinno się pamiętać! Po malowaniu będzie lipa jak coś nie zapasuje.
Tak więc Panowie, jak już będziecie się szykować do malowania dobrze przemyślcie, czy wszystko pasuje do "kupy"

Facebook. old URSUS tractor
RE: Majorek Sławka.
Tak się motocykle customowe robi, najpierw "na surowo" a później rozbiórka, estetyka i montaż na czysto 

Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Z każdym sprzętem powinno się tak robić.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Tymczasem zabrałem się za silnik.Cały tył już gotowy.
Z wałem i panewkami oraz tłokami i korbowodami nie potrzeba nic robić.Tak jak pisałem wcześniej silnik na rozruszniku pokazał 3 Atm ciśnienia oleju,a tłoki po zdjęciu głowic pokazały się nawet nieokopcone.Przegląd i mycie wszystkiego,nowe podkładki zabezpieczające na stopach wału i zawleczki śrub korbowodów...ot cały wkład.Silnik jest po prostu zdrowy.Z rozrządem rzecz ma się zupełnie inaczej...zęby kół cienkie i ostre,łożyska do wymiany...będzie nowe.
Z wałem i panewkami oraz tłokami i korbowodami nie potrzeba nic robić.Tak jak pisałem wcześniej silnik na rozruszniku pokazał 3 Atm ciśnienia oleju,a tłoki po zdjęciu głowic pokazały się nawet nieokopcone.Przegląd i mycie wszystkiego,nowe podkładki zabezpieczające na stopach wału i zawleczki śrub korbowodów...ot cały wkład.Silnik jest po prostu zdrowy.Z rozrządem rzecz ma się zupełnie inaczej...zęby kół cienkie i ostre,łożyska do wymiany...będzie nowe.
RE: Majorek Sławka.
Cholera! Teraz widać jaki ten dźwig jest bolszy *eek* - Pewnie bym nim całego ciapka dźwignął... 

Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Połówkę Majorka,tą cięższą,czyli tył podnosi bez problemu.