Podkładki pod tuleje cylindra

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 218
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: C360-3P »

Witam ponownie.Tym razem jest do zrobienia kapitalka silnika Władka(T-25).Momenty dociągania ważniejszych śrub znalazłem.Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów do doboru ilości podkładek pod tuleje cylindrów.Może ma ktoś dane ile ma być schowany tłok w GMP względem przylgni
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: Bolszewik »

Powinny iść dwie podkładki pod cylinder.

Wysokości nie znam *no*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 218
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: C360-3P »

Zakładając że wszystkie podzespoły są takie same i wykonane dokładnie z wymiarem fabrycznym.Wykorbienie wału,długość korbowodu,wysokość cylindra,wielkość tłoka.
Pozostaje jeszcze pytanie jakiej grubości mają być te podkładki?

Zakładam że wiesz jaką funkcję pełnią te podkładki...
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: oman7 »

Gdzieś w instrukcji obsługi bądź inst.napraw musi być podana wysokość komory spalania.Po pewnym przebiegu cylindry wyrobią sobie nowe głębsze siedzenie w bloku silnika.
Te podkładki ustalają wysokość komory spalania ale ja nie miałem do czynienia z T-25
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: Bolszewik »

W instrukcji obsługi nie znalazłem, jedyne co pisze to że skok tłoka 120 mm.

Podkładki mają około 0,25 mm.

Trzeba by mieć serwisówkę ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 218
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: C360-3P »

Tu jest instrukcja napraw władka ,ale nie umiem jej pobrać.
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=4540
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: Bolszewik »

Mam dwie instrukcje i w żadnej nie znalazłem tej informacji.


Powinno być tu:

http://allegro.pl/instrukcja-napraw-t- ... ?source=oo



*****

Pod cylindrami jest jak pisałem po sztuce miedzianej podkładki (czyli w sumie dwie, jak wyżej cytowałem z katalogu). Komorę spalania ustala się zwykle podkładkami pod głowicą .... Tylko że tu takich typowo nie ma w katalogu ....

Jak się wstrzymacie kilka dni to wam podam dokładne bo zamówiłem w/w serwisówkę.
Sprzedawca dzwonił rano że wysłał więc najpóźniej w poniedziałek powinna być.

*tup*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 218
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: C360-3P »

Zależnie od typu silnika.Jeśli blok jest jednolity to dobiera się odpowiednią grubość podkładki pod głowicą
Natomiast w silnikach z cylindrami osobno lub dzielonym blokiem często spotyka się właśnie regulacje pod cylindrem
np.Dzielony blok silnika IFA.Chłodzony płynem
chłodzone powietrzem.Silnik do RS-09,kombajn DEUTZ,Władek
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: oman7 »

Czytałem na elektrodzie że we "władku" między cylindrem a głowicą nie ma żadnej uszczelki???
Tak tylko pytam.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: Bolszewik »

Bo teoretycznie nie ma (wg. katalogu) pod głowicą.
U mnie też nie ma pod głowicą.
Pamiętam że sprawdzaliśmy z mechanikiem komorę spalania, ale za nic nie pamiętam ile to było. Nie chcę pisać bzdur.

Jednak wiem że niekiedy ludzie dają podkładki.
Nie wiem z czego to wynika:
- własnych teorii,
- złego wykonania podzespołów,
- wcześniejszych usterek awarii

???
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: oman7 »

Gdzieś wyczytałem że zaczęto dawać uszczelki pod głowicę po 94r.
Znalazłem takie coś:
http://www.sklepkisiel.pl/o,13785,T_25_ ... owicy.html
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: Bolszewik »

Możliwe bo gdzieś od tego czasu zmieniono głowicę (zawory wystają z gładzi w przekroju są spłaszczonymi sześcianami) dodano świece żarowe w głowicy. Inne są też tłoki - mają wyżłobienia w w denku na w/w zawory.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: pop »

C360-3P napisał/a:
Zależnie od typu silnika.Jeśli blok jest jednolity to dobiera się odpowiednią grubość podkładki pod głowicą
Natomiast w silnikach z cylindrami osobno lub dzielonym blokiem często spotyka się właśnie regulacje pod cylindrem
np.Dzielony blok silnika IFA.Chłodzony płynem
chłodzone powietrzem.Silnik do RS-09,kombajn DEUTZ,Władek
Takiej informacji nie znalazłem nawet w ruskiej serwisówce.Widocznie ruskie silniki są tak dokładnie wykonane,że nic nie trzeba regulować *pissed*. No ale poczekajmy na nowe wydanie zakupione przez Bolszewika.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: Bolszewik »

Na początek ostrzegam że nie polecam, ale widziałem T-25 który miał jedną głowicę starego typu, a drugą nowego (świeca żarowa wkręcona).
Działał dość poprawnie nie było z nim większych problemów ....

Czekam na literaturę tematu ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: vauxhall »

C360-3P napisał/a:
Zależnie od typu silnika.Jeśli blok jest jednolity to dobiera się odpowiednią grubość podkładki pod głowicą
Natomiast w silnikach z cylindrami osobno lub dzielonym blokiem często spotyka się właśnie regulacje pod cylindrem
np.Dzielony blok silnika IFA.Chłodzony płynem
chłodzone powietrzem.Silnik do RS-09,kombajn DEUTZ,Władek
W silniku IFA,np.czterocylindrowym (kombajn ,sam.ciezarowy) pomiedzy blokiem a tzw.blokotuleja powinna byc papierowa podkladka do dystansowania,oraz po 2 krazki z tworzywa sztucznego do ustalenia tej czesci wzgl.szpilek.Brak tej podkladki papierowej skutkuje metalicznym stukiem po nagrzaniu sie silnika-tlok uderza o glowice.

Przy moim T-25 sa pod glowicami miedziane uszczelki,jest z rocznika 1983,jestem drugim wlascicielem i w 100 proc. nie byl przedtem naprawiany.

Wielkosc komory spalania powinna byc ustalona jednakowa dla wszystkich cylindrow.W oryginalnych danych do silnika np.RS-o9,EM-250
wielkosc odstepu pomiedzy tlokiem a glowica ustala sie za pomoca olowianego lub cynowego drutu ktory nalezy wprowadzic poprzez otwor swiecy lub wtryskiwacza pomiedzy tlok a glowice i zgniesc poprzez obrot walem i zmierzyc grubosc.W silniku EM-250 grubosc powinna byc 1,1 mm co daje sprez 10:1.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Podkładki pod tuleje cylindra

Post autor: Bolszewik »

Cytuję:

"Dopuszcza się zdjęcie warstwy materiału z płaszczyzny styku głowicy z tuleją cylindrową pod warunkiem, że komora spalania w głowicy nie będzie niższa niż 2 mm."

To chyba kończy temat.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ