Podkładki pod tuleje cylindra
Podkładki pod tuleje cylindra
Witam ponownie.Tym razem jest do zrobienia kapitalka silnika Władka(T-25).Momenty dociągania ważniejszych śrub znalazłem.Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów do doboru ilości podkładek pod tuleje cylindrów.Może ma ktoś dane ile ma być schowany tłok w GMP względem przylgni
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Powinny iść dwie podkładki pod cylinder.
Wysokości nie znam *no*
Wysokości nie znam *no*
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Zakładając że wszystkie podzespoły są takie same i wykonane dokładnie z wymiarem fabrycznym.Wykorbienie wału,długość korbowodu,wysokość cylindra,wielkość tłoka.
Pozostaje jeszcze pytanie jakiej grubości mają być te podkładki?
Zakładam że wiesz jaką funkcję pełnią te podkładki...
Pozostaje jeszcze pytanie jakiej grubości mają być te podkładki?
Zakładam że wiesz jaką funkcję pełnią te podkładki...
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Gdzieś w instrukcji obsługi bądź inst.napraw musi być podana wysokość komory spalania.Po pewnym przebiegu cylindry wyrobią sobie nowe głębsze siedzenie w bloku silnika.
Te podkładki ustalają wysokość komory spalania ale ja nie miałem do czynienia z T-25
Te podkładki ustalają wysokość komory spalania ale ja nie miałem do czynienia z T-25
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
W instrukcji obsługi nie znalazłem, jedyne co pisze to że skok tłoka 120 mm.
Podkładki mają około 0,25 mm.
Trzeba by mieć serwisówkę ....
Podkładki mają około 0,25 mm.
Trzeba by mieć serwisówkę ....
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Tu jest instrukcja napraw władka ,ale nie umiem jej pobrać.
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=4540
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=4540
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Mam dwie instrukcje i w żadnej nie znalazłem tej informacji.
Powinno być tu:
http://allegro.pl/instrukcja-napraw-t- ... ?source=oo
*****
Pod cylindrami jest jak pisałem po sztuce miedzianej podkładki (czyli w sumie dwie, jak wyżej cytowałem z katalogu). Komorę spalania ustala się zwykle podkładkami pod głowicą .... Tylko że tu takich typowo nie ma w katalogu ....
Jak się wstrzymacie kilka dni to wam podam dokładne bo zamówiłem w/w serwisówkę.
Sprzedawca dzwonił rano że wysłał więc najpóźniej w poniedziałek powinna być.
*tup*
Powinno być tu:
http://allegro.pl/instrukcja-napraw-t- ... ?source=oo
*****
Pod cylindrami jest jak pisałem po sztuce miedzianej podkładki (czyli w sumie dwie, jak wyżej cytowałem z katalogu). Komorę spalania ustala się zwykle podkładkami pod głowicą .... Tylko że tu takich typowo nie ma w katalogu ....
Jak się wstrzymacie kilka dni to wam podam dokładne bo zamówiłem w/w serwisówkę.
Sprzedawca dzwonił rano że wysłał więc najpóźniej w poniedziałek powinna być.
*tup*
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Zależnie od typu silnika.Jeśli blok jest jednolity to dobiera się odpowiednią grubość podkładki pod głowicą
Natomiast w silnikach z cylindrami osobno lub dzielonym blokiem często spotyka się właśnie regulacje pod cylindrem
np.Dzielony blok silnika IFA.Chłodzony płynem
chłodzone powietrzem.Silnik do RS-09,kombajn DEUTZ,Władek
Natomiast w silnikach z cylindrami osobno lub dzielonym blokiem często spotyka się właśnie regulacje pod cylindrem
np.Dzielony blok silnika IFA.Chłodzony płynem
chłodzone powietrzem.Silnik do RS-09,kombajn DEUTZ,Władek
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Czytałem na elektrodzie że we "władku" między cylindrem a głowicą nie ma żadnej uszczelki???
Tak tylko pytam.
Tak tylko pytam.
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Bo teoretycznie nie ma (wg. katalogu) pod głowicą.
U mnie też nie ma pod głowicą.
Pamiętam że sprawdzaliśmy z mechanikiem komorę spalania, ale za nic nie pamiętam ile to było. Nie chcę pisać bzdur.
Jednak wiem że niekiedy ludzie dają podkładki.
Nie wiem z czego to wynika:
- własnych teorii,
- złego wykonania podzespołów,
- wcześniejszych usterek awarii
???
U mnie też nie ma pod głowicą.
Pamiętam że sprawdzaliśmy z mechanikiem komorę spalania, ale za nic nie pamiętam ile to było. Nie chcę pisać bzdur.
Jednak wiem że niekiedy ludzie dają podkładki.
Nie wiem z czego to wynika:
- własnych teorii,
- złego wykonania podzespołów,
- wcześniejszych usterek awarii
???
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Gdzieś wyczytałem że zaczęto dawać uszczelki pod głowicę po 94r.
Znalazłem takie coś:
http://www.sklepkisiel.pl/o,13785,T_25_ ... owicy.html
Znalazłem takie coś:
http://www.sklepkisiel.pl/o,13785,T_25_ ... owicy.html
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Możliwe bo gdzieś od tego czasu zmieniono głowicę (zawory wystają z gładzi w przekroju są spłaszczonymi sześcianami) dodano świece żarowe w głowicy. Inne są też tłoki - mają wyżłobienia w w denku na w/w zawory.
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Takiej informacji nie znalazłem nawet w ruskiej serwisówce.Widocznie ruskie silniki są tak dokładnie wykonane,że nic nie trzeba regulować *pissed*. No ale poczekajmy na nowe wydanie zakupione przez Bolszewika.C360-3P napisał/a:
Zależnie od typu silnika.Jeśli blok jest jednolity to dobiera się odpowiednią grubość podkładki pod głowicą
Natomiast w silnikach z cylindrami osobno lub dzielonym blokiem często spotyka się właśnie regulacje pod cylindrem
np.Dzielony blok silnika IFA.Chłodzony płynem
chłodzone powietrzem.Silnik do RS-09,kombajn DEUTZ,Władek
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Na początek ostrzegam że nie polecam, ale widziałem T-25 który miał jedną głowicę starego typu, a drugą nowego (świeca żarowa wkręcona).
Działał dość poprawnie nie było z nim większych problemów ....
Czekam na literaturę tematu ....
Działał dość poprawnie nie było z nim większych problemów ....
Czekam na literaturę tematu ....
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
W silniku IFA,np.czterocylindrowym (kombajn ,sam.ciezarowy) pomiedzy blokiem a tzw.blokotuleja powinna byc papierowa podkladka do dystansowania,oraz po 2 krazki z tworzywa sztucznego do ustalenia tej czesci wzgl.szpilek.Brak tej podkladki papierowej skutkuje metalicznym stukiem po nagrzaniu sie silnika-tlok uderza o glowice.C360-3P napisał/a:
Zależnie od typu silnika.Jeśli blok jest jednolity to dobiera się odpowiednią grubość podkładki pod głowicą
Natomiast w silnikach z cylindrami osobno lub dzielonym blokiem często spotyka się właśnie regulacje pod cylindrem
np.Dzielony blok silnika IFA.Chłodzony płynem
chłodzone powietrzem.Silnik do RS-09,kombajn DEUTZ,Władek
Przy moim T-25 sa pod glowicami miedziane uszczelki,jest z rocznika 1983,jestem drugim wlascicielem i w 100 proc. nie byl przedtem naprawiany.
Wielkosc komory spalania powinna byc ustalona jednakowa dla wszystkich cylindrow.W oryginalnych danych do silnika np.RS-o9,EM-250
wielkosc odstepu pomiedzy tlokiem a glowica ustala sie za pomoca olowianego lub cynowego drutu ktory nalezy wprowadzic poprzez otwor swiecy lub wtryskiwacza pomiedzy tlok a glowice i zgniesc poprzez obrot walem i zmierzyc grubosc.W silniku EM-250 grubosc powinna byc 1,1 mm co daje sprez 10:1.
RE: Podkładki pod tuleje cylindra
Cytuję:
"Dopuszcza się zdjęcie warstwy materiału z płaszczyzny styku głowicy z tuleją cylindrową pod warunkiem, że komora spalania w głowicy nie będzie niższa niż 2 mm."
To chyba kończy temat.
"Dopuszcza się zdjęcie warstwy materiału z płaszczyzny styku głowicy z tuleją cylindrową pod warunkiem, że komora spalania w głowicy nie będzie niższa niż 2 mm."
To chyba kończy temat.