problem z odpaleniem s301d

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

a jak zdejme ta pokrywe trzeba bedzie odnowa ustawiac rozrząd?jak bedziuesz miał chwilkę poszukasz tych zdjęc.
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: BAR123 »

Nie będzie potrzeby ustalania rozrządu. Jak zdejmiesz to tylko sobie sprawdź czy litery S się zgrywają.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

chodzi o te widełki co listwa jest przykręcona?jezeji chodzi o rozrząd gdzie szukac litery S? które mają się zgrywac w tedy prawidłowo jest ustawiony rozrząd.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Na dużym kole dwie "S" na małym jedna.
"S" z małego koła ma się znaleźć miedzy "S" z dużego koła.

Pawlo pisz staranniej !
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Wybaczcie koledzy ten silnik to dla mnie nowość nie znam nazw elementów o których piszę.dzieki za wyrozumiałość dzięki za pomoc!Wracając do widełek dobrze zrozumiałem chodzi o widełki połączone listwą?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Tak.

Po prostu najpierw skontroluj wszystko co jest na zewnątrz.

Potem możesz jak piała Oman7 odkręcić pokrywę i dalej szukać.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Dokładnie.ja mam luz na widełkach i listwie dopasuje nawą śróbke zobaczymy czy to da efekt obrotów.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Tylko nie przesadź z dopasowaniem, tam musi być trochę luzu.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Troszkę zostawie luzu oby te widełki były problemem obrotów!Mam obawy jeżeli bębe musiał ściągać pokrywe rozrządu jak ocenic co tam jest do wymiany bo nie wiem co moze miec luzy a co nie.Macie moze jakies fotki ?moze wiecie co najbardziej na tym mechanizmie moze byc do wymian?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Ściągnij sobie instrukcje i katalog, tam są chyba podane jakie powinny być luzy.


Popraw "ogonki" ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Jasne .... i dosyp piachu dla pewności. *flower*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: bossmann »

Stary olej sie wyrzuca i to nie do rowu czy pieca tylko deponuje w miejscu do tego przeznaczonym.... a jak chcesz dalej ty na forum pytac o przyczyny i powody " zamiast cieszyc sie z dobrze pracujacej maszyny" to lej stary olej i tak jak Bolszewik radzi piadku daj najlepiej drobnego , gruby zapcha kanały a drobny przeczysci i szlif zrobi no i ten stary olej zageścisz....*sarcasm*
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Chce wymienić olej bo nie wiem kiedy był ostatnio wymieniany u poprzedniego właściciela naleje nowego oleju szkoda silniczka należy mu się świeżośc.
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: bossmann »

*tup*
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Witam.Dziś wyjechałem moim s301d po modyfikacji zmiana przełożenia mianowicie zmieniłem koło pasowe na większe o średnicy 30cm z kolei na silniku ma koło o średnicy 10cm dało to efekt jest wolniejszy ale mocniejszy!Ale mam jeszcze problem zauważyłem wyciek oleju z pod dekla co zakrywa zawory czy tam też jest komprecha?Bo jak przyłoże rękę czyje wydmuch.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Sprawdź czy masz drożną rurkę odpowietrzającą.Znajduje się między młoteczkami zaworów i jest zagnieciona na końcu i wystaje nad głowicę jakieś 2cm.Przetkaj ją cienkim drucikiem.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

cześć.Dziś moim s301d wyjeżdzałem pod górę dodałem cały gaz traktorek wyjechał ale z rury wydechowej leciał bardzo czarny dym na dodatek pokazywały się iskry co o tym można sądzic?coś jest nie tak?
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: bossmann »

Dostał w kite to puscił iskrę, jak troche obciążony to dym czarny... *helpless*
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

pawlo napisał/a:
cześć.Dziś moim s301d wyjeżdzałem pod górę dodałem cały gaz traktorek wyjechał ale z rury wydechowej leciał bardzo czarny dym na dodatek pokazywały się iskry co o tym można sądzic?coś jest nie tak?
Zbliża się małymi kroczkami remont silnika.

Na poważnie pożera duże ilości oleju czyli pierścienie do wymiany no i trzeba sprawdzić cylinder i tłok jak to wszystko wygląda.
Głowica też będzie już zużyta bo olej morze się dostawać przez prowadnice zaworów.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Zamiast od razu grubego remontu twojego silnika proponuje Ci wymienić same pierścienie na tłoku i pojeździć trochę na nowych pierścieniach i zobaczysz co się będzie działo.
Tutaj masz link do sklepu andorii.
http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pi ... c_pageNo=1
Albo zamówić w firmie PRIMA.
http://www2.fpt-prima.com.pl/

Odradzałbym Ci na razie wydawania kilkuset złotych na tłok i cylinder plus inne rzeczy.



Zamówienie o pierścienie złożone.A jaka ma być uszczelka pod głowicą chodzi mi o grubość?Pod głowicę też wymienie.
ODPOWIEDZ