problem z odpaleniem s301d
RE: problem z odpaleniem s301d
Czesc wam.Planuje zamontować switła przy moim s301d ?Czy potrzebna jest jakas prądnica czy sam alternator wystarczy?Alternator mysle założyć od Fiata cinkocięto.
RE: problem z odpaleniem s301d
Ja na Twoim miejscu nawet bym sie nie zastanawiał tylko dał alternator i tyle.
RE: problem z odpaleniem s301d
Światła potrzebne czasem wyjeżdzam na drogę więc wiadomo.Światełka skombinuje jak czas pozwoli i działam.Dziś byłem u babci obok jest złom stoi URSUS typ nie wiem kolor niebieski dla zainteresowanych odezwijcie się.Kurde szkoda maszyny!!!Nie wiem jaka cena mi niestety fundusze nie pozwalaja wiecie jak jest.
RE: problem z odpaleniem s301d
Ja również byłbym za alternatorem, mniej kabli, niepotrzebny regulator napięcia łatwiejsza elektryka
RE: problem z odpaleniem s301d
Musisz tylko pamiętać o tym, że musi być także akumulator. Bez niego typowy alternator samochodowy się nie wzbudzi.
RE: problem z odpaleniem s301d
No i musi sobie zrobić koniecznie kontrolke ładowania ze zwykłą żarówką , bo to właśnie przez nią podawane jest napięcie wzbudzenia alternatora.
RE: problem z odpaleniem s301d
Kontrolka na zasadzie jak w samochodzie rozumiem.Tak sie zastanawiam jezeli sam alternator OK ale czy cały czas bedzie ten sam prąd czy wolniejsze obroty słabsze światła szybciejsze obroty światła mocniejsze?
RE: problem z odpaleniem s301d
1. Regulator napięcia jest zawsze, inna sprawa jak to jest technicznie zrealizowane....
2. Najpierw to sobie kup alternator, potem pogadamy jak go podłączyć.
3. Akumulator musi mieć taką moc by zakręcić rozrusznikiem + jakiś tam zapas.
2. Najpierw to sobie kup alternator, potem pogadamy jak go podłączyć.
3. Akumulator musi mieć taką moc by zakręcić rozrusznikiem + jakiś tam zapas.
RE: problem z odpaleniem s301d
Alternator jest lepszy od prądnicy właśnie dlatego że nie ma falowania napięcia o którym piszesz.Oczywiście w miarę dobry akumulator i obroty altka nie niższe niż ok. 800/min.Regulator utrzymuje stałe napięcie w instalacji ok 14,4V.Kupuj altka z wbudowanym regulatorem , bo niektóre stare alternatory mają regulator zewnętrzny (np. w starych Polonezach.). Wbudowany regulator upraszcza instalację.
RE: problem z odpaleniem s301d
Koledzy mam alternator od Fiata cikociento 700setka lub 900setka może być?jak nie to najlepiej od czego założyć?
RE: problem z odpaleniem s301d
Te co porównałem z allegro to są z wbudowanym regulatorem czyli może być.
RE: problem z odpaleniem s301d
1. Decydująca jest tu moc jaką ma alternator i jaki daje prąd. Trzeba jeszcze wiedzieć jaki będzie rozrusznik (moc) do tego dopiero dobrać akumulator.
2. Jakie jest mocowanie ile i czy potrzeba przeróbek.
3. Jego wykonanie pod względem sposobu regulacji napięcia to kwestia trzeciorzędna.
2. Jakie jest mocowanie ile i czy potrzeba przeróbek.
3. Jego wykonanie pod względem sposobu regulacji napięcia to kwestia trzeciorzędna.
RE: problem z odpaleniem s301d
Witam.Mam pytanie czy można zapalać s301d na popych?ponieważ odwróciłem silnik a korba mi nie podejdzie.Jeszcze mam taką opcje zapalania silnika kręcąc wałkiem od strony koła zamachowego?.Modyfikuje swój traktorek a końcowy etap odpalania będzie na rozrusznik.
RE: problem z odpaleniem s301d
Na popych bym nie polecał, załóż zazębiacz na korbę z drugiej strony lub taśmę.
RE: problem z odpaleniem s301d
Możesz mi bardziej wytłumaczyć patent z tą taśmą??Jaka taśma??
RE: problem z odpaleniem s301d
Strona 32 - 35 w instrukcji, opis + rysunki.
Instrukcje ściągniesz, adresy są na forum.
Instrukcje ściągniesz, adresy są na forum.
RE: problem z odpaleniem s301d
Hejka.Koledzy dziś zauważyłem w moim s301d że wałek rozrzadu ma 2-3mm luzu do silnika co to oznacza?Bolszewik dzięki.
RE: problem z odpaleniem s301d
Sprawdź sobie pierwsze czy tulejka miedziana w pokrywie rozrządu się nie wyrobiła.
RE: problem z odpaleniem s301d
Żeby sprawdzić tulejkę trzeba odkręcić pokrywę rozrządu?Tak jak pisałem wałek nie ma luzów na boki tylko w silnik.Zbadam tą tulejkę.
RE: problem z odpaleniem s301d
Prawdopodobnie poluzwało się zabezpieczenie na wałku,to jest taka blacha która jest widoczna pod kołem zębatym przykrecona jest dwoma śrubami na klucz 17.Te dwie śruby powinny być dodatkowo zabepieczone drutem.Albo ta blacha się już wytarła to wystarczy ją odwrócić.