problem z odpaleniem s301d

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Czesc wam.Planuje zamontować switła przy moim s301d ?Czy potrzebna jest jakas prądnica czy sam alternator wystarczy?Alternator mysle założyć od Fiata cinkocięto.
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: BAR123 »

Ja na Twoim miejscu nawet bym sie nie zastanawiał tylko dał alternator i tyle.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Światła potrzebne czasem wyjeżdzam na drogę więc wiadomo.Światełka skombinuje jak czas pozwoli i działam.Dziś byłem u babci obok jest złom stoi URSUS typ nie wiem kolor niebieski dla zainteresowanych odezwijcie się.Kurde szkoda maszyny!!!Nie wiem jaka cena mi niestety fundusze nie pozwalaja wiecie jak jest.
fifek
Posty: 17
Rejestracja: 08 cze 2013, 8:06

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: fifek »

Ja również byłbym za alternatorem, mniej kabli, niepotrzebny regulator napięcia łatwiejsza elektryka
Awatar użytkownika
whar
Posty: 143
Rejestracja: 27 lip 2007, 20:27

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: whar »

Musisz tylko pamiętać o tym, że musi być także akumulator. Bez niego typowy alternator samochodowy się nie wzbudzi.
djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: djhavay »

No i musi sobie zrobić koniecznie kontrolke ładowania ze zwykłą żarówką , bo to właśnie przez nią podawane jest napięcie wzbudzenia alternatora.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Kontrolka na zasadzie jak w samochodzie rozumiem.Tak sie zastanawiam jezeli sam alternator OK ale czy cały czas bedzie ten sam prąd czy wolniejsze obroty słabsze światła szybciejsze obroty światła mocniejsze?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

1. Regulator napięcia jest zawsze, inna sprawa jak to jest technicznie zrealizowane....

2. Najpierw to sobie kup alternator, potem pogadamy jak go podłączyć.

3. Akumulator musi mieć taką moc by zakręcić rozrusznikiem + jakiś tam zapas.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: marek »

Alternator jest lepszy od prądnicy właśnie dlatego że nie ma falowania napięcia o którym piszesz.Oczywiście w miarę dobry akumulator i obroty altka nie niższe niż ok. 800/min.Regulator utrzymuje stałe napięcie w instalacji ok 14,4V.Kupuj altka z wbudowanym regulatorem , bo niektóre stare alternatory mają regulator zewnętrzny (np. w starych Polonezach.). Wbudowany regulator upraszcza instalację.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Koledzy mam alternator od Fiata cikociento 700setka lub 900setka może być?jak nie to najlepiej od czego założyć?
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: marek »

Te co porównałem z allegro to są z wbudowanym regulatorem czyli może być.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

1. Decydująca jest tu moc jaką ma alternator i jaki daje prąd. Trzeba jeszcze wiedzieć jaki będzie rozrusznik (moc) do tego dopiero dobrać akumulator.

2. Jakie jest mocowanie ile i czy potrzeba przeróbek.

3. Jego wykonanie pod względem sposobu regulacji napięcia to kwestia trzeciorzędna.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Witam.Mam pytanie czy można zapalać s301d na popych?ponieważ odwróciłem silnik a korba mi nie podejdzie.Jeszcze mam taką opcje zapalania silnika kręcąc wałkiem od strony koła zamachowego?.Modyfikuje swój traktorek a końcowy etap odpalania będzie na rozrusznik.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Na popych bym nie polecał, załóż zazębiacz na korbę z drugiej strony lub taśmę.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Możesz mi bardziej wytłumaczyć patent z tą taśmą??Jaka taśma??
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Strona 32 - 35 w instrukcji, opis + rysunki.

Instrukcje ściągniesz, adresy są na forum.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Hejka.Koledzy dziś zauważyłem w moim s301d że wałek rozrzadu ma 2-3mm luzu do silnika co to oznacza?Bolszewik dzięki.
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: BAR123 »

Sprawdź sobie pierwsze czy tulejka miedziana w pokrywie rozrządu się nie wyrobiła.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Żeby sprawdzić tulejkę trzeba odkręcić pokrywę rozrządu?Tak jak pisałem wałek nie ma luzów na boki tylko w silnik.Zbadam tą tulejkę.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Prawdopodobnie poluzwało się zabezpieczenie na wałku,to jest taka blacha która jest widoczna pod kołem zębatym przykrecona jest dwoma śrubami na klucz 17.Te dwie śruby powinny być dodatkowo zabepieczone drutem.Albo ta blacha się już wytarła to wystarczy ją odwrócić.
ODPOWIEDZ