Es ciagnik 301D

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
PredatoR
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2013, 18:26

Es ciagnik 301D

Post autor: PredatoR »

Siema mam takie problemy z moim ciagnikimem s301D
1. Nie mogę zrobić linki do gaźnika żeby równoo dostawał gazu. Mi się nie udaje gaz się zacina i rusza z zrywa. Zdjęcie do gaźnika

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bc ... c2953.html

2. Elektryka ja w tym nie za dobry jestem a przydało by mu się zrobić. Jak podłączyć alternator żeby ładował akumulator i jak zrobić żeby wiatrak działał i odpalał z startera zdjęcia z okablowania

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/352 ... df591.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f57 ... 58cd0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3a ... 700d4.html
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: Bolszewik »

Tam nie ma gaźnika tylko pompa wtryskowa *yes*

Gaz podłącz jak fabryka przewidziała na listwie po lewej stronie kadłuba (patrząc od strony koła zamachowego).

Schematów podłączenia różnych typów alternatora i całych instalacji jest sporo na forum poszukaj.

Zrób zdjęcie alternatora to będzie łatwiej podać poprawny schemat.

Zdjęcia "sieczki" kabli nic nikomu nie powiedzą.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
PredatoR
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2013, 18:26

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: PredatoR »

no to przepraszam za moja nie wiedzę:(
To pomóżcie jak doprowadzić linkę do tej pompy żeby równo można normalnie jeździć. Bo mi się nie udaje i zawsze to się zacina ten wtrysk i rusza z zrywa ;/
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: Bolszewik »

Tak powinno się podłączyć linkę gazu:

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/18975-sam/

Nie do pompy tylko z boku.


Zrób zdjęcie alternatora to znajdę Ci odpowiedni schemat.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
PredatoR
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2013, 18:26

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: PredatoR »

TO jest mój alternator:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a6 ... 0b460.html

Tylko ja jeszcze mam wiatrak

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8fc ... 8603b.html

chciałbym go podłączyć i stacyjkę jak by pan mógł to niech podeśle mi pan schemat.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: Bolszewik »

A możesz napisać od jakiego to auta ?

Ten powinien być dobry, ale nie mam pewności, bo nie wiem od czego, zrób zdjęcia od strony szczotek.


http://obrazki.elektroda.pl/6721712800_1337805829.jpg


Najprostsza instalacja el. pojazdu:

http://obrazki.elektroda.pl/3707948800_1354899227.jpg

Oczywiście tam jest prądnica, a ty masz alternator, więc musisz dokonać pewnych zmian.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
PredatoR
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2013, 18:26

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: PredatoR »

TO jest alterantor od audi a6 przepraszam nie dopisałem :(
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: Bolszewik »

http://www.motoneo.pl/img/119/max/dra3966.jpg

Schemat który podałem wyżej powinien być poprawny dla tego alternatora.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
whar
Posty: 143
Rejestracja: 27 lip 2007, 20:27

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: whar »

Stawiam dolary przeciw orzechom, że kolega sobie z tym nie poradzi nawet z naszymi poradami. Elektryka niestety wymaga pewnej smykałki i nawet wprawni mechanicy, niechętnie sie za nia biorą. Tutaj wchodzi cały zestaw tematów. Od doboru alternatora, jego mechanicznego zamocowania i napędu, poprzez wykonanie połączeń, wiązki przewodów, dobór przekrojów, bezpieczników, włączników, akumulatora (znów mocowanie) itd. Prymitywnie wykonana instalacja, może byc źródłem pożaru, nie tylko ciągnika.
Ponieważ ciągnik ma jakieś okablowanie, to jedynym rozwiązaniem jest znalezienie jakiegoś elektryka, która na ten widok nie zacznie machać rękami, oganiając się jak od uprzykrzonej muchy, ale spróbuje je pospinać. Jako, że pracuję w branży elektomechanicznej (alternatory/rozruszniki) to dodam od siebie, że alternatory prezentowane na zdjęciach powyżej do tego celu raczej się nie nadaja. Moc 120 czy 90 Amperów jest tutaj zbyteczna, napęd paskiem wielorowkowym trudniejszy niż klinowym, ażurowa obudowa nieodporna na uszkodzenia, pęka po zalaniu wodą, podatna na zanieczyszczenia. Nowsze alternatory tego typu , szczególnie stosowane w Fordach, czy Francuzach, są często sterowane komputerem. Unikać tych z opisem "DFM", "COM". To już zupełna "maniana". Wybrałbym alternator starego typu z obudową pełną, na pasek klinowy, o mocy 45-55 Amp, tylko z dwoma końcówkami, "B+" i "D+". Taki alt kosztuje na "szrocie" kilkadziesiąt zł, jest łatwy do uruchomienia i niezawodny. Najlepiej f-my Bosch (części tanie jak barszcz). Najważniejsze to mechaniczne zamocowanie. Przewody można poprowadzić dowolnie. W razie potrzeby służe pomocą w doborze odpowiedniego altka (jeśli temat zostanie jasno sformułowany), gdyz kolega wyraża sie tutaj mało precyzyjnie. Powodzenia.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: Bolszewik »

Nie chciałem tego pisać wprost, ale Whar ma oczywiście rację.

Ja osobiście radził bym kupić gotową instalację od np. C-360 i niech Ci ją wkomponują w Twój sprzęt.

Daj komuś zarobić stówkę. Osobiście tyle brałem za zamontowanie instalacji w ciągniku.

Alternator jak najbardziej toporny (osobiście mam od Poloneza Trucka za 50 zł).
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
PredatoR
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2013, 18:26

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: PredatoR »

Wielki dzięki za pomoc.

Teraz inny problem się pojawił i zbytnio nie wiem o co chodzi ;/
Odpalałem silnik z korby pochodził chwilkę i nagle zgasł...
Później już nie chciał zapalić normalnie. Po jakimś czasie poszedłem spróbować go ponownie odpalić to była wielka kałuż oleju pod silnikiem.
W czym może być problem ??
Zaznaczam że przedtem wszystko było normalnie.

Silnik od Es'a s7 301d



Wielki dzięki za pomoc.

Teraz inny problem się pojawił i zbytnio nie wiem o co chodzi ;/
Odpalałem silnik z korby pochodził chwilkę i nagle zgasł...
Później już nie chciał zapalić normalnie. Po jakimś czasie poszedłem spróbować go ponownie odpalić to była wielka kałuż oleju pod silnikiem.
W czym może być problem ??
Zaznaczam że przedtem wszystko było normalnie.

Silnik od Es'a s7 301d
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: Bolszewik »

Jak z silnika wyciekł olej to napisz z którego miejsca będzie nieco łatwiej, choć i tak nikt nie da 100% diagnozy.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
whar
Posty: 143
Rejestracja: 27 lip 2007, 20:27

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: whar »

Może po prostu paliwo wyciekło?!
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: BAR123 »

Kolego może pierwsze sprawdź czy korek spustowy się nie odkręcił:)Jakim cudem wyciekło paliwo skoro przecieków ie było?
staszekcdi
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2013, 11:56

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: staszekcdi »

Witam Wszystkich serdecznie, jestem tu nowy, oczywiście mam problem z silnikiem S301D, po małym remonciku dwa lata temu, coś mu się stało!Jak się rozgrzeje to nagle zgaśnie, po odkręceniu pokrywy zaworów i ustawieniu koła zamachowego na GMP koniki zaworów mają 0,5 cm luzu, jak troszkę ostygnie (5 min.)wszystko wraca do normy, zawory ustawione 0,25 ssący, 0,30 wydech.potrzebuję też jakiejś literatury(Instrukcja Napraw silnika S301D.) Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: Bolszewik »

http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=3144

Tam są adresy skąd możesz ściągnąć instrukcje i katalog.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: marek »

staszekcdi napisał/a:
Witam Wszystkich serdecznie, jestem tu nowy, oczywiście mam problem z silnikiem S301D, po małym remonciku dwa lata temu, coś mu się stało!Jak się rozgrzeje to nagle zgaśnie, po odkręceniu pokrywy zaworów i ustawieniu koła zamachowego na GMP koniki zaworów mają 0,5 cm luzu, jak troszkę ostygnie (5 min.)wszystko wraca do normy, zawory ustawione 0,25 ssący, 0,30 wydech.potrzebuję też jakiejś literatury(Instrukcja Napraw silnika S301D.) Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

Pewnie przycierają Ci się zawory w prowadnicach.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: oman7 »

Oblachowanie chłodzenia silnika masz kompletne?Bo nieraz przyczyną chwytania zaworów jest przegrzanie się silnika
staszekcdi
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2013, 11:56

RE: Es ciagnik 301D

Post autor: staszekcdi »

Do marek- naciskałem zawory gdy tylko zdjąłem dekiel chodzą lekko, wydaje mi się, że to popychacz, lub szklanki, jak takowe w nim są ?.
Do oman7- oblachowanie jest kompletne!
Do Bolszewik- dzięki będę szukał!!!
ODPOWIEDZ