Es ciagnik 301D
Es ciagnik 301D
Siema mam takie problemy z moim ciagnikimem s301D
1. Nie mogę zrobić linki do gaźnika żeby równoo dostawał gazu. Mi się nie udaje gaz się zacina i rusza z zrywa. Zdjęcie do gaźnika
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bc ... c2953.html
2. Elektryka ja w tym nie za dobry jestem a przydało by mu się zrobić. Jak podłączyć alternator żeby ładował akumulator i jak zrobić żeby wiatrak działał i odpalał z startera zdjęcia z okablowania
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/352 ... df591.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f57 ... 58cd0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3a ... 700d4.html
1. Nie mogę zrobić linki do gaźnika żeby równoo dostawał gazu. Mi się nie udaje gaz się zacina i rusza z zrywa. Zdjęcie do gaźnika
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bc ... c2953.html
2. Elektryka ja w tym nie za dobry jestem a przydało by mu się zrobić. Jak podłączyć alternator żeby ładował akumulator i jak zrobić żeby wiatrak działał i odpalał z startera zdjęcia z okablowania
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/352 ... df591.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f57 ... 58cd0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3a ... 700d4.html
RE: Es ciagnik 301D
Tam nie ma gaźnika tylko pompa wtryskowa *yes*
Gaz podłącz jak fabryka przewidziała na listwie po lewej stronie kadłuba (patrząc od strony koła zamachowego).
Schematów podłączenia różnych typów alternatora i całych instalacji jest sporo na forum poszukaj.
Zrób zdjęcie alternatora to będzie łatwiej podać poprawny schemat.
Zdjęcia "sieczki" kabli nic nikomu nie powiedzą.
Gaz podłącz jak fabryka przewidziała na listwie po lewej stronie kadłuba (patrząc od strony koła zamachowego).
Schematów podłączenia różnych typów alternatora i całych instalacji jest sporo na forum poszukaj.
Zrób zdjęcie alternatora to będzie łatwiej podać poprawny schemat.
Zdjęcia "sieczki" kabli nic nikomu nie powiedzą.
RE: Es ciagnik 301D
no to przepraszam za moja nie wiedzę:(
To pomóżcie jak doprowadzić linkę do tej pompy żeby równo można normalnie jeździć. Bo mi się nie udaje i zawsze to się zacina ten wtrysk i rusza z zrywa ;/
To pomóżcie jak doprowadzić linkę do tej pompy żeby równo można normalnie jeździć. Bo mi się nie udaje i zawsze to się zacina ten wtrysk i rusza z zrywa ;/
RE: Es ciagnik 301D
Tak powinno się podłączyć linkę gazu:
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/18975-sam/
Nie do pompy tylko z boku.
Zrób zdjęcie alternatora to znajdę Ci odpowiedni schemat.
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/18975-sam/
Nie do pompy tylko z boku.
Zrób zdjęcie alternatora to znajdę Ci odpowiedni schemat.
RE: Es ciagnik 301D
TO jest mój alternator:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a6 ... 0b460.html
Tylko ja jeszcze mam wiatrak
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8fc ... 8603b.html
chciałbym go podłączyć i stacyjkę jak by pan mógł to niech podeśle mi pan schemat.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a6 ... 0b460.html
Tylko ja jeszcze mam wiatrak
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8fc ... 8603b.html
chciałbym go podłączyć i stacyjkę jak by pan mógł to niech podeśle mi pan schemat.
RE: Es ciagnik 301D
A możesz napisać od jakiego to auta ?
Ten powinien być dobry, ale nie mam pewności, bo nie wiem od czego, zrób zdjęcia od strony szczotek.
http://obrazki.elektroda.pl/6721712800_1337805829.jpg
Najprostsza instalacja el. pojazdu:
http://obrazki.elektroda.pl/3707948800_1354899227.jpg
Oczywiście tam jest prądnica, a ty masz alternator, więc musisz dokonać pewnych zmian.
Ten powinien być dobry, ale nie mam pewności, bo nie wiem od czego, zrób zdjęcia od strony szczotek.
http://obrazki.elektroda.pl/6721712800_1337805829.jpg
Najprostsza instalacja el. pojazdu:
http://obrazki.elektroda.pl/3707948800_1354899227.jpg
Oczywiście tam jest prądnica, a ty masz alternator, więc musisz dokonać pewnych zmian.
RE: Es ciagnik 301D
TO jest alterantor od audi a6 przepraszam nie dopisałem 

RE: Es ciagnik 301D
http://www.motoneo.pl/img/119/max/dra3966.jpg
Schemat który podałem wyżej powinien być poprawny dla tego alternatora.
Schemat który podałem wyżej powinien być poprawny dla tego alternatora.
RE: Es ciagnik 301D
Stawiam dolary przeciw orzechom, że kolega sobie z tym nie poradzi nawet z naszymi poradami. Elektryka niestety wymaga pewnej smykałki i nawet wprawni mechanicy, niechętnie sie za nia biorą. Tutaj wchodzi cały zestaw tematów. Od doboru alternatora, jego mechanicznego zamocowania i napędu, poprzez wykonanie połączeń, wiązki przewodów, dobór przekrojów, bezpieczników, włączników, akumulatora (znów mocowanie) itd. Prymitywnie wykonana instalacja, może byc źródłem pożaru, nie tylko ciągnika.
Ponieważ ciągnik ma jakieś okablowanie, to jedynym rozwiązaniem jest znalezienie jakiegoś elektryka, która na ten widok nie zacznie machać rękami, oganiając się jak od uprzykrzonej muchy, ale spróbuje je pospinać. Jako, że pracuję w branży elektomechanicznej (alternatory/rozruszniki) to dodam od siebie, że alternatory prezentowane na zdjęciach powyżej do tego celu raczej się nie nadaja. Moc 120 czy 90 Amperów jest tutaj zbyteczna, napęd paskiem wielorowkowym trudniejszy niż klinowym, ażurowa obudowa nieodporna na uszkodzenia, pęka po zalaniu wodą, podatna na zanieczyszczenia. Nowsze alternatory tego typu , szczególnie stosowane w Fordach, czy Francuzach, są często sterowane komputerem. Unikać tych z opisem "DFM", "COM". To już zupełna "maniana". Wybrałbym alternator starego typu z obudową pełną, na pasek klinowy, o mocy 45-55 Amp, tylko z dwoma końcówkami, "B+" i "D+". Taki alt kosztuje na "szrocie" kilkadziesiąt zł, jest łatwy do uruchomienia i niezawodny. Najlepiej f-my Bosch (części tanie jak barszcz). Najważniejsze to mechaniczne zamocowanie. Przewody można poprowadzić dowolnie. W razie potrzeby służe pomocą w doborze odpowiedniego altka (jeśli temat zostanie jasno sformułowany), gdyz kolega wyraża sie tutaj mało precyzyjnie. Powodzenia.
Ponieważ ciągnik ma jakieś okablowanie, to jedynym rozwiązaniem jest znalezienie jakiegoś elektryka, która na ten widok nie zacznie machać rękami, oganiając się jak od uprzykrzonej muchy, ale spróbuje je pospinać. Jako, że pracuję w branży elektomechanicznej (alternatory/rozruszniki) to dodam od siebie, że alternatory prezentowane na zdjęciach powyżej do tego celu raczej się nie nadaja. Moc 120 czy 90 Amperów jest tutaj zbyteczna, napęd paskiem wielorowkowym trudniejszy niż klinowym, ażurowa obudowa nieodporna na uszkodzenia, pęka po zalaniu wodą, podatna na zanieczyszczenia. Nowsze alternatory tego typu , szczególnie stosowane w Fordach, czy Francuzach, są często sterowane komputerem. Unikać tych z opisem "DFM", "COM". To już zupełna "maniana". Wybrałbym alternator starego typu z obudową pełną, na pasek klinowy, o mocy 45-55 Amp, tylko z dwoma końcówkami, "B+" i "D+". Taki alt kosztuje na "szrocie" kilkadziesiąt zł, jest łatwy do uruchomienia i niezawodny. Najlepiej f-my Bosch (części tanie jak barszcz). Najważniejsze to mechaniczne zamocowanie. Przewody można poprowadzić dowolnie. W razie potrzeby służe pomocą w doborze odpowiedniego altka (jeśli temat zostanie jasno sformułowany), gdyz kolega wyraża sie tutaj mało precyzyjnie. Powodzenia.
RE: Es ciagnik 301D
Nie chciałem tego pisać wprost, ale Whar ma oczywiście rację.
Ja osobiście radził bym kupić gotową instalację od np. C-360 i niech Ci ją wkomponują w Twój sprzęt.
Daj komuś zarobić stówkę. Osobiście tyle brałem za zamontowanie instalacji w ciągniku.
Alternator jak najbardziej toporny (osobiście mam od Poloneza Trucka za 50 zł).
Ja osobiście radził bym kupić gotową instalację od np. C-360 i niech Ci ją wkomponują w Twój sprzęt.
Daj komuś zarobić stówkę. Osobiście tyle brałem za zamontowanie instalacji w ciągniku.
Alternator jak najbardziej toporny (osobiście mam od Poloneza Trucka za 50 zł).
RE: Es ciagnik 301D
Wielki dzięki za pomoc.
Teraz inny problem się pojawił i zbytnio nie wiem o co chodzi ;/
Odpalałem silnik z korby pochodził chwilkę i nagle zgasł...
Później już nie chciał zapalić normalnie. Po jakimś czasie poszedłem spróbować go ponownie odpalić to była wielka kałuż oleju pod silnikiem.
W czym może być problem ??
Zaznaczam że przedtem wszystko było normalnie.
Silnik od Es'a s7 301d
Wielki dzięki za pomoc.
Teraz inny problem się pojawił i zbytnio nie wiem o co chodzi ;/
Odpalałem silnik z korby pochodził chwilkę i nagle zgasł...
Później już nie chciał zapalić normalnie. Po jakimś czasie poszedłem spróbować go ponownie odpalić to była wielka kałuż oleju pod silnikiem.
W czym może być problem ??
Zaznaczam że przedtem wszystko było normalnie.
Silnik od Es'a s7 301d
Teraz inny problem się pojawił i zbytnio nie wiem o co chodzi ;/
Odpalałem silnik z korby pochodził chwilkę i nagle zgasł...
Później już nie chciał zapalić normalnie. Po jakimś czasie poszedłem spróbować go ponownie odpalić to była wielka kałuż oleju pod silnikiem.
W czym może być problem ??
Zaznaczam że przedtem wszystko było normalnie.
Silnik od Es'a s7 301d
Wielki dzięki za pomoc.
Teraz inny problem się pojawił i zbytnio nie wiem o co chodzi ;/
Odpalałem silnik z korby pochodził chwilkę i nagle zgasł...
Później już nie chciał zapalić normalnie. Po jakimś czasie poszedłem spróbować go ponownie odpalić to była wielka kałuż oleju pod silnikiem.
W czym może być problem ??
Zaznaczam że przedtem wszystko było normalnie.
Silnik od Es'a s7 301d
RE: Es ciagnik 301D
Jak z silnika wyciekł olej to napisz z którego miejsca będzie nieco łatwiej, choć i tak nikt nie da 100% diagnozy.
RE: Es ciagnik 301D
Może po prostu paliwo wyciekło?!
RE: Es ciagnik 301D
Kolego może pierwsze sprawdź czy korek spustowy się nie odkręcił:)Jakim cudem wyciekło paliwo skoro przecieków ie było?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 lis 2013, 11:56
RE: Es ciagnik 301D
Witam Wszystkich serdecznie, jestem tu nowy, oczywiście mam problem z silnikiem S301D, po małym remonciku dwa lata temu, coś mu się stało!Jak się rozgrzeje to nagle zgaśnie, po odkręceniu pokrywy zaworów i ustawieniu koła zamachowego na GMP koniki zaworów mają 0,5 cm luzu, jak troszkę ostygnie (5 min.)wszystko wraca do normy, zawory ustawione 0,25 ssący, 0,30 wydech.potrzebuję też jakiejś literatury(Instrukcja Napraw silnika S301D.) Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
RE: Es ciagnik 301D
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=3144
Tam są adresy skąd możesz ściągnąć instrukcje i katalog.
Tam są adresy skąd możesz ściągnąć instrukcje i katalog.
RE: Es ciagnik 301D
staszekcdi napisał/a:
Witam Wszystkich serdecznie, jestem tu nowy, oczywiście mam problem z silnikiem S301D, po małym remonciku dwa lata temu, coś mu się stało!Jak się rozgrzeje to nagle zgaśnie, po odkręceniu pokrywy zaworów i ustawieniu koła zamachowego na GMP koniki zaworów mają 0,5 cm luzu, jak troszkę ostygnie (5 min.)wszystko wraca do normy, zawory ustawione 0,25 ssący, 0,30 wydech.potrzebuję też jakiejś literatury(Instrukcja Napraw silnika S301D.) Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Pewnie przycierają Ci się zawory w prowadnicach.
RE: Es ciagnik 301D
Oblachowanie chłodzenia silnika masz kompletne?Bo nieraz przyczyną chwytania zaworów jest przegrzanie się silnika
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 lis 2013, 11:56
RE: Es ciagnik 301D
Do marek- naciskałem zawory gdy tylko zdjąłem dekiel chodzą lekko, wydaje mi się, że to popychacz, lub szklanki, jak takowe w nim są ?.
Do oman7- oblachowanie jest kompletne!
Do Bolszewik- dzięki będę szukał!!!
Do oman7- oblachowanie jest kompletne!
Do Bolszewik- dzięki będę szukał!!!