Zapraszam- teraz w obejściu mam 4 kompletne zetorki oraz ze 2 w częściach *flower*Trzy kolory: niebieski :)21 Przy myciu trochę lakierek odpadł temu zetorku...
Znajomy, od którego go kupiłem miał go przez 18 lat, nawet o tym nie wiedział, czyli spawał poprzednik. Nic nie cieknie, spaw wygląda ładnie.
Mam cały zadek z bociana i teraz się zastanawiam czy go nie wsadzić przy okazji remontu. Tylko chciałem spytać o różnice w przełożeniach- u mnie na małych kołach będzie wtedy wolniejszy?
W tym drugim tyle mam tą pokrywkę OK. Faktycznie z tymi przełożeniami to u mnie nawet teraz może być różnie. Jechałem nim dzisiaj kawałek to wydawał się powolny, ale może miałem terenowe. Czy można jakoś sprawdzić przełożenie bez rozbiórki skrzynki?
Przełączanie terenowe - szosowe z tego co wiem jak w C 330, ale coś dzisiaj nie bardzo mi to szło. Szosowe przełożenie jest po przełożeniu lewarka w kierunku siedzenia?
Z przekładką bebechów skrzyni jest dużo roboty?
Masz schemat podwójnego H, tak jak w C330. Wajcha w górę (w kierunku kolumny kierowniczej) to biegi polowe/wolne. Wajcha w dół, w stronę siedzenia, to biegi szosowe/szybkie.
Sprawdzić przełożenia można też zdejmując dekiel górny i licząc zęby na zębatkach
A z przekładką... no trochę jest. Trzeba wszystko wyjąć i wszystko wsadzić w drugą skrzynkę
Jako stary praktyk podpowiesz, które zębatki zliczać? Może szybciej będzie zmienić tylko te zębatki i wsadzić całą nową skrzynię.
Do czego służą te wypustki pod spodem skrzyni? Wygląda jakby pęknięcie poszło od lewego.
O kurczę.
To chyba jednak na razie zostawię tak jak jest, tylko pokrywę obudowy podnośnika zmienię.
Zauważyłem jeszcze, że jest spory luz między tuleją, a wąsem zwrotnicy, podobnie na wyjściu wałka z przekładni kierowniczej. Zapowiada się długa walka z układem kierowniczym oraz przednią osią.Ponieważ skrzynka na akumulator wygląda na mocno kombinowaną będę wykonywał nową. Mam inną skrzynkę z drugiego ciągnika i chciałem się na niej wzorować, ale ma jakieś dziwne uchwyty po bokach.
Do tego jakieś nadlewy- do jednego chyba była mocowana masa:
Wsporniki wyglądają na wykonane fabrycznie- są nitowane, choć nie wiem tak naprawdę czemu miałyby służyć? Do tego nie widzę śladów mocowania dźwigni włączania podnośnika, które jest moim obecnie remontowanym. Jak powinna być też wykonana i mocowana pokrywa skrzynki?
Jarek, te uchwyty wyglądają jakby je ktoś zrobił aby wyciągać całą skrzynkę razem z akumulatorem- takie moje pierwsze skojarzenie. Nadlewy to oryginał- u mnie też są ale nie jestem pewien czy z obu stron. Co do mocowania dźwigni podnośnika to powinna być "fasolka" z blachy w której porusza się dźwignia. Jeżeli potrzebujesz zdjęć to mogę zrobić swojej starej skrzynki chyba że ktoś posiada zdjęcia już wyremontowanej.
Co do uchwytów w skrzynce akumulatora też je mam. Raczej nie są do wyciągania skrzynki z aku razem bo sama skrzynka jest przykręcona śrubami które trzymają pokrywę skrzyni. One są do trzymania pokrywy.
W tym samym miejscu też mam nadlew i tam mam przykręconą masę.
@brutal66- daj proszę foty. W tej skrzynce właśnie nie widzę śladów po mocowaniu "fasolki".
@Albercik- możesz napisać coś więcej o pokrywie i jak jest zamykana?
Albercik, to muszę przyznać że to coś nowego. W obu moich skrzynkach nie mam takich uchwytów. Zaraz sprawdzę w instrukcji jak to wyglada. Dzieki za podpowiedź.
Jarek, zaraz po obiedzie wrzucę fotki
Faktycznie Albert ma racje. Uchwyty są oryginalne.
Tak jak na zdjęciu Tomasza, uchwyty się rozchyla, nakłada pokrywe i zaciska uchwyty tak że są równolegle z bocznymi ścianami skrzynki. Mogę sie mylić to tutaj proszę o poprawkę bo sam nie mam tej pokrywki. Poprzedniemu właścicielowi była niewygodna.
Tak, te odchylane wsporniki są do mocowania pokrywy akumulatora. Odchylane są po to, by potem akumulator łatwiej wyjmować. Pokrywę przykręca się na dwie śruby, chyba M8 albo M10.
Dźwignia podnośnika ma prowadzenie właśnie takie jak pokazał brutal66
Dzięki za foty, teraz mi się rozjaśniło. W pokrywie jest owalny otwór- do czego on służy? Jak poprawnie powinien być wprowadzony kabel plusowy do skrzynki- bo chyba nie tamtędy?
Muszę na mojej starej skrzynce poszukać śladów po mocowaniu "fasolki".