Remont wału korbowego
Remont wału korbowego
Witam zabieram sie do remontu silnika mam prośbe do tych co już robili szlif wału ,gdzie mozna kupić panewki na szlif bądz zastosowac jakieś inne i od czego? Znalazłem w necie 1200zł / komplet , cena mnie przeraża.Tutaj na forum wyczytałem ze najlepiej udac sie do Iławy na szlif
a jak z panewkami?
a jak z panewkami?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Remont wału korbowego
Najdroższa sprawa w Zetorach 25.Do czego ma służyć ciągnik po remoncie?Jako kolekcjonerski,czy jako normalnie roboczy.Nie jestem zwolennikiem pół środków i w obu przypadkach jednak polecam ,,zrujnowanie się,, na nowe panewki.
Jeśli ma być typowo kolekcjonerski to po takim remoncie będzie już na wieki-wieków...to samo do pracy,raz dobrze zrobiony będzie pracował długie lata.
Jeśli ma być typowo kolekcjonerski to po takim remoncie będzie już na wieki-wieków...to samo do pracy,raz dobrze zrobiony będzie pracował długie lata.
RE: Remont wału korbowego
Witam "imiennika" 
Jak robisz remont na taką skalę to możesz oszczędzić na farbie, zestawach tłok+cylinder ale nie na wale korbowym... jak wał poleci to i blok potrafi skasować, i więcej szkód narobić. Po taniej naprawie wału trzeba będzie drugi raz robić i to drożej...

Jak robisz remont na taką skalę to możesz oszczędzić na farbie, zestawach tłok+cylinder ale nie na wale korbowym... jak wał poleci to i blok potrafi skasować, i więcej szkód narobić. Po taniej naprawie wału trzeba będzie drugi raz robić i to drożej...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: Remont wału korbowego
mam nowe panewki główne remontowe z epoki do zetorka 25
PW lub @ lub tel i jakoś dogadamy , cena moja zakupu - nie potrzebuję ich a kiedyś na zapas kupiłem jeżdżąc po rózne zetorkowe graty .
nie stresuj się
)
PW lub @ lub tel i jakoś dogadamy , cena moja zakupu - nie potrzebuję ich a kiedyś na zapas kupiłem jeżdżąc po rózne zetorkowe graty .
nie stresuj się

RE: Remont wału korbowego
z mojego wału raczej nic nie wyda na 1 wykorbieniu mam 68,1. Szukam wału w dobrym stanie lub takiego który wyda na 1 szlifmam pytanko ,ile prawidłowo powinny byc zaniżone zawory w głowicy i gdzie można kupić gniazda zworowe
RE: Remont wału korbowego
Mała przestroga ,nie szlifujcie zatartych wałów.Taki potrafi być rozhartowany(przegrzany) i bardzo szybko poleci.
Piszę ponieważ kiedyś popełniłem taki błąd( z nadmiernej mojej oszczędności) i po szlifie szybko poleciał jeden korbowód
Piszę ponieważ kiedyś popełniłem taki błąd( z nadmiernej mojej oszczędności) i po szlifie szybko poleciał jeden korbowód
RE: Remont wału korbowego
Bo Zetor 25 ma bardzo cienką warstwę utwardzoną. Praktycznie po każdym szlifie powinno się go utwardzać indukcyjnie - tak mi kiedyś polecano.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Remont wału korbowego
A standardowe azotowanie wału w przypadku wału Zetora 25 nie zdaje egzaminu?Pytam bo nie miałem z nimi do czynienia.
RE: Remont wału korbowego
zdaje jak najbardziej tak właśnie robię
podawałem nawet gdzieś adres - w Iłowie
tyle że to w wałach starego typu - miękkich z obłymi kształtami
nowe sa utwardzone fabrycznie i nic nie trzeba robić moim zdaniem prócz porzadnej pompy olejowej i odpowiedniego luzu
czesto w 25 pompa jest już tak wyjechana ze ona jest przyczyną słabego ciśnienia na wolnych
i zababarany smok
podawałem nawet gdzieś adres - w Iłowie
tyle że to w wałach starego typu - miękkich z obłymi kształtami
nowe sa utwardzone fabrycznie i nic nie trzeba robić moim zdaniem prócz porzadnej pompy olejowej i odpowiedniego luzu
czesto w 25 pompa jest już tak wyjechana ze ona jest przyczyną słabego ciśnienia na wolnych
i zababarany smok
RE: Remont wału korbowego
Sam nie przerabiałem na szczęście tematu, ale z wstępnego rozeznania , azotowanie ma swoje wady a ponadto przynajmniej w moim rejonie jest gorzej dostępne.
Poza pompą olejową - które faktycznie w wielu Zetorach 25 są wychlastane już - to olej! Sam się przekonałem, jak przerzuciłem się z Superola CC na Turdus 15W40 - ciśnienie na wolnych wzrosło o 4 atm.
Poza pompą olejową - które faktycznie w wielu Zetorach 25 są wychlastane już - to olej! Sam się przekonałem, jak przerzuciłem się z Superola CC na Turdus 15W40 - ciśnienie na wolnych wzrosło o 4 atm.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Remont wału korbowego
Warto słuchac starszych co nie?:D Jak pisałem że olej ma bardzo duże znaczenie to niektórzy mnie wyśmiali bo co tam jak dziadek ,ojciec lał CC to ja też*pissed* a tu proszę:p Trzeba pamiętać kto smaruje ten jedzie.*comfort*
RE: Remont wału korbowego
Czyli taki nominalny wał, który pójdzie do szlifu, wysyłać do Iłowej ?
We Wrocławiu na Rakowej będę robił szlif. Oni też dorabiają panewki do włau.
We Wrocławiu na Rakowej będę robił szlif. Oni też dorabiają panewki do włau.
RE: Remont wału korbowego
jaki typ wału stary czy nowy ?
ile zdejmą od nominalnego wymiaru ?
potem się zobaczy co z nim robić czy trzeba czy nie
ile zdejmą od nominalnego wymiaru ?
potem się zobaczy co z nim robić czy trzeba czy nie
RE: Remont wału korbowego
Nowy typ wału - chyba, bo od zetora ze sprężarką.
RE: Remont wału korbowego
podeslij na @ zdj wału w okolicach wykorbień bo co latało w silniku tego nikt nie wie - róznie bywało w POM-ach i innych przybytkach w tamtych latach