Remont wału korbowego

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Wicher25
Posty: 3
Rejestracja: 05 lis 2013, 12:50

Remont wału korbowego

Post autor: Wicher25 »

Witam zabieram sie do remontu silnika mam prośbe do tych co już robili szlif wału ,gdzie mozna kupić panewki na szlif bądz zastosowac jakieś inne i od czego? Znalazłem w necie 1200zł / komplet , cena mnie przeraża.Tutaj na forum wyczytałem ze najlepiej udac sie do Iławy na szlif
a jak z panewkami?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Remont wału korbowego

Post autor: chrapek3011 »

Najdroższa sprawa w Zetorach 25.Do czego ma służyć ciągnik po remoncie?Jako kolekcjonerski,czy jako normalnie roboczy.Nie jestem zwolennikiem pół środków i w obu przypadkach jednak polecam ,,zrujnowanie się,, na nowe panewki.

Jeśli ma być typowo kolekcjonerski to po takim remoncie będzie już na wieki-wieków...to samo do pracy,raz dobrze zrobiony będzie pracował długie lata.
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Remont wału korbowego

Post autor: Wicher »

Witam "imiennika" ;)
Jak robisz remont na taką skalę to możesz oszczędzić na farbie, zestawach tłok+cylinder ale nie na wale korbowym... jak wał poleci to i blok potrafi skasować, i więcej szkód narobić. Po taniej naprawie wału trzeba będzie drugi raz robić i to drożej...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Remont wału korbowego

Post autor: drandrzej »

mam nowe panewki główne remontowe z epoki do zetorka 25
PW lub @ lub tel i jakoś dogadamy , cena moja zakupu - nie potrzebuję ich a kiedyś na zapas kupiłem jeżdżąc po rózne zetorkowe graty .
nie stresuj się :-))
Wicher25
Posty: 3
Rejestracja: 05 lis 2013, 12:50

RE: Remont wału korbowego

Post autor: Wicher25 »

z mojego wału raczej nic nie wyda na 1 wykorbieniu mam 68,1. Szukam wału w dobrym stanie lub takiego który wyda na 1 szlifmam pytanko ,ile prawidłowo powinny byc zaniżone zawory w głowicy i gdzie można kupić gniazda zworowe
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 218
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Remont wału korbowego

Post autor: C360-3P »

Mała przestroga ,nie szlifujcie zatartych wałów.Taki potrafi być rozhartowany(przegrzany) i bardzo szybko poleci.
Piszę ponieważ kiedyś popełniłem taki błąd( z nadmiernej mojej oszczędności) i po szlifie szybko poleciał jeden korbowód
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont wału korbowego

Post autor: Ursus »

Bo Zetor 25 ma bardzo cienką warstwę utwardzoną. Praktycznie po każdym szlifie powinno się go utwardzać indukcyjnie - tak mi kiedyś polecano.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Remont wału korbowego

Post autor: chrapek3011 »

A standardowe azotowanie wału w przypadku wału Zetora 25 nie zdaje egzaminu?Pytam bo nie miałem z nimi do czynienia.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Remont wału korbowego

Post autor: drandrzej »

zdaje jak najbardziej tak właśnie robię
podawałem nawet gdzieś adres - w Iłowie
tyle że to w wałach starego typu - miękkich z obłymi kształtami
nowe sa utwardzone fabrycznie i nic nie trzeba robić moim zdaniem prócz porzadnej pompy olejowej i odpowiedniego luzu
czesto w 25 pompa jest już tak wyjechana ze ona jest przyczyną słabego ciśnienia na wolnych
i zababarany smok
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont wału korbowego

Post autor: Ursus »

Sam nie przerabiałem na szczęście tematu, ale z wstępnego rozeznania , azotowanie ma swoje wady a ponadto przynajmniej w moim rejonie jest gorzej dostępne.

Poza pompą olejową - które faktycznie w wielu Zetorach 25 są wychlastane już - to olej! Sam się przekonałem, jak przerzuciłem się z Superola CC na Turdus 15W40 - ciśnienie na wolnych wzrosło o 4 atm.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Remont wału korbowego

Post autor: Przemo »

Warto słuchac starszych co nie?:D Jak pisałem że olej ma bardzo duże znaczenie to niektórzy mnie wyśmiali bo co tam jak dziadek ,ojciec lał CC to ja też*pissed* a tu proszę:p Trzeba pamiętać kto smaruje ten jedzie.*comfort*
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Remont wału korbowego

Post autor: Mars »

Czyli taki nominalny wał, który pójdzie do szlifu, wysyłać do Iłowej ?

We Wrocławiu na Rakowej będę robił szlif. Oni też dorabiają panewki do włau.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Remont wału korbowego

Post autor: drandrzej »

jaki typ wału stary czy nowy ?
ile zdejmą od nominalnego wymiaru ?

potem się zobaczy co z nim robić czy trzeba czy nie
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Remont wału korbowego

Post autor: Mars »

Nowy typ wału - chyba, bo od zetora ze sprężarką.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Remont wału korbowego

Post autor: drandrzej »

podeslij na @ zdj wału w okolicach wykorbień bo co latało w silniku tego nikt nie wie - róznie bywało w POM-ach i innych przybytkach w tamtych latach
ODPOWIEDZ