Lampy tył-przód...czyli reflektory,kierunki i lampy tylne ze szperaczem.Filtr oleju bąk.Obrotomierz z pomarańczową wskazówką,siedzenie jak w C-4011,prądnica,rozrusznik R7,stary typ zaczepu polowego jak w C-4011.Skrzynka bezpieczników jak w C-4011.Zewnętrznie.
Brakuje mi szperacza, filtr oleju bąk ? To taki okrągły ? U mnie teraz jest ten taki zwykły co w sklepach sprzedają, obrotomierz jest oryginalny tylko uszkodzony i kontaktowałem się z Merą w sprawie jego naprawy, ale odmówili (wiadome z jakich powodów), siedzenia, i to by było na tyle,
Masz może któreś z tych elementów ? *helpless*
No to i ja coś powiem: mając bazę z możliwością powrotu do oryginału oraz biorąc pod uwagę to, że części charakterystyczne są jeszcze (chociaż coraz trudniej) dostępne, nie wahałbym się między szarym a niebieskim kolorem korpusu. Chcesz mieć C-355, to bądź konsekwentny w szczegółach. Tak jak Sławek powiedział: daj szary kolor korpusu to automatycznie masz C-360. Nikt nie zwróci uwagi na kierunki na błotnikach czy napis na masce. Pomijam fakt, że niebieski napis i atrapa, żółte blachy i szary korpus to z deka za dużo kolorów...
C-355 jest już ciągnikiem zabytkowym. Nie zmieni tego nawet to, że wielu ludzi (podejrzewam, że nawet spośród kolegów z RT) powie, że tak nie jest. Warto już w tej chwili się nim zainteresować, bo przyjdzie taki czas, że ciągników oryginalnych chociaż w 50% części zwyczajnie nie będzie. A odbudowa "mieszańca" złożonego po trochu z C-4011, C-355 i C-360 nie będzie łatwa.
Tyle mojego, każdy zresztą robi jak i co chce. Ale moje żółcie wylałem :p
Pozdrawiam
Ale szare korpusy w 55'kach też były, z tym, że blachy miały ciemnozielone w takim zestawieniu. Nie wiem w których latach były zielone, ale raczej jedne z pierwszych, bo obciążniki na tylnych kołach jak w 4011, ale mocowane na 3 śruby, lampy tylne i kierunki jak w 4011 były i koła z przodu 18'ki. No i czerwono szare też były
W sumie racja, dodam iż w dowodzie jest c-355, maska tez oryginalna z niebieskim napisem oraz jeszcze nawet skrzynia i most jest oryginalna nigdy nie robiona, z fabrycznymi plombami, także można się po chwalić Nad malowaniem mam jeszcze bo i tak jeszcze zima, a potrzebne detale muszę jeszcze zakupić , ale planuję zrobić tak jakto było w 74 roku, gdy odebrano ciągnik z placu
Na rocznik 1974 tylko i wyłącznie żółty z niebieskimi korpusami jak ma być oryginalny jak z fabryki na ten rocznik.
Zielone z szarymi korpusami były od 1971 do w przybliżeniu kwietnia(najdalej do połowy roku) 1973.Od kwietnia 1973 żółty z niebieskimi korpusami do 1975...a w 1975 żółty z korpusami ciemnoniebieskimi.Znane są też epizody w krótkich seryjkach,przeważnie na eksport przez cały czas produkcji czerwono,bordowo-szare.
Na pewno jest zbliżony, a nawet może i taki sam. Były stosowane dwa odcienie niebieskiego, ale w jakich latach który, to Chrapka trzeba pytać, On jest specjalistą w tych sprawach. Wiem, że jasno-niebieski odpowiada kolor 5015 z palety RAL, a ciemno-niebieski 5017.
Cenna informacja
A ten żółty na masce, też moim zdaniem jest zbliżony do tego który w tej chwili mam
Ta c355 z linku , to jest po głębszych modernizacjach pod c360, więc trudno tutaj coś dopasować wedle oryginały ;(