Vistar - 2ca90

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Maciek Liwiak
Posty: 10
Rejestracja: 12 sie 2014, 11:54

RE: Vistar - 2ca90

Post autor: Maciek Liwiak »

"krypton" - Mam nadzieję, że nie spaliłeś na panewce, bo oczywiście biorę pod uwagę twoje rady. Zwracałem się per-Pan, ponieważ trudno do kogoś pisać bezosobowo, jednak szanuję twoją bezosobowość. Opisałeś na forum historię swojego życia więc zacznijmy jak z tym mostem - od końca.

Cenię twoje doświadczenie zawodowe i na przyszłość postaram się, Ciebie więcej nie razić swoim brakiem teorii, póki co możesz mnie poprawiać - ja się nie obrażę i wyciągnę wnioski. Zgadzam się z tobą, że praktyka bez teorii nie może istnieć i pozwolę sobie jeszcze uzupełnić twoją teorię - (o cechę osobowości fachowca) - a mianowicie, wyczucie mechanika w znajdowaniu problemu, czy wady oraz skuteczne naprawianie, czy rozwiązywanie problemu, ponieważ bez takich cech mechanik będzie tylko bezużytecznym narzędziem. Chciałbym także moje rozwiązania konstrukcji zostawić w tajemnicy dając tym samym pole do popisu innym.

Twoje doświadczenie jeżeli zgodzisz się pomóc chciałbym wykorzystać w znalezieniu innego problemu, ale nie odwracajmy już tego mostu i znajdźmy inny sposób komunikacji."Marek 79" - na zdjęciach tego rzeczywiście nie widać, ale czytaj posta może coś zrozumiesz."fezod" - Pozostaje tylko robota. Powodzenia!"z_daro" - Sprężarka jest elementem rozwojowym, można ją wykorzystać do różnych celów - na razie jednak pompuję i maluje.
Pękanie półosiek to częsta wada mostów skracanych, przy spawaniu przeciętych elementów tylko wydaje się nam że pozostaną w osi, ponadto spawy osłabiają materiał, jednak samo odwrócenie mostu nie oznacza wady.

Radzę jednak sprzedać stary most na złom, dołożyć i kupić coś w orginalnym rozstawie pamiętając o solidnym połączeniu krzyżakowym.
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Vistar - 2ca90

Post autor: vauxhall »

Tym postem nie chcialbym rozstrzygac spornych kwestii.
Wiekszosc autobusow jest wyposazona w mosty napedowe z programu produkcji seryjnej aut ciezarowych,silnik autobusu znajdujacy sie przewaznie z tylu pojazdu,za osia napedowa wymusil obrocenie kierunku obrotow mostu napedowego.jak wspomniano powyzej auta terenowe,ciezarowki 4x4 maja takie same przekladnie glowne na obu osiach.

Inny temat.Odwrocenie i redukcja obrotow(przy zastosowanym silniku 1ca90,2ca90)- idealnie nadaje sie reduktor napedu mlocarni kombajnu Vistulka (a wiec w obrebie Vistara mozna zastosowac wiecej czesci z w.wymienionego).W reduktorze tym jest rowniez sprzeglo,mozliwosc za-wylaczenia napedu,pasuje na kolnierz Star,nie pamietam jaka jest proporcja przelozenia.
Maciek Liwiak
Posty: 10
Rejestracja: 12 sie 2014, 11:54

RE: Vistar - 2ca90

Post autor: Maciek Liwiak »

"vauxhall" - Wydaje się, że doskonale zrozumiałeś temat zmiany obrotów silnika 2ca90 i 1ca90 oraz sprzęgła i redukcji obrotów silnika zarazem.
Stanowi ona całość solidnej konstrukcji na bazie części chyba po części zabytkowych polskiego producenta, ich wykorzystanie w konstrukcji stanowi
moim zdaniem bezwartościową całość całego sama na wagę złota. Pozostaje zatem zastosowanie polskiego napędu oraz innych zabytkowych podzespołów mających znamiona polskiego SAMA, zarejestrowana jako ikona domowych pasjonatów.
ODPOWIEDZ