kupiłem jakiś czas temu takiego SAMa. Był ponoć "po remoncie", który oznaczał chyba głównie malowanie. Sam trochę grzebię, ale to mój pierwszy traktor więc proszę o wyrozumiałość


No ale do rzeczy: krótki opis wynalazku:
- silnik S301 (wg tabliczki) z 1963 roku przerobiony na S301d (średnica cylindra). Strasznie lał olejem (pouszczelniałem), pływały obroty i ciężko palił (wymieniłem pompę, stara była strasznie wyjechana i ustawiłem m.in wg instrukcji z tego forum - dzięki). Teraz pali OK oprócz stukotu, który słychać na filmiku (na dole). Na wale rozrządu jest ok. 0,5 cm luzu. Taki chyba nie jest dopuszczalny? W kilku wątkach pojawiał się problem - generalnie trzeba odkręcać dekiel, czego jeszcze nie zrobiłem.
- skrzynia biegów + sprzęgło (ponoć) z Opla Olympii 1945. Faktycznie ma loga Opla. Naprawiliśmy wodzik i przenitowaliśmy sprzęgło (okładzina ze złomu, ale całkiem niezła, teraz mam Valeo bodaj z audi


- most Żuka. Stary był zmielony więc za niewielkie pieniądze znalazłem inny. Pompa hamulcowa odzyskała żywot po zastosowaniu zestawu naprawczego z Allegro (w starej przestał istnieć tłoczek)
- między skrzynią a mostem jest przekładnia, nie wiem od czego. Kolega twierdzi, że z pompy do gnojowicy.
- maska była od C328 (podcięta), znalazłem na giełdzie od Eichera, wygląda jakby ładniej, zresztą jak skończę mechaniczny remont to chciałbym SAMa stylizowac w tym kierunku.
- koła tył od MTZta (chyba, tyle, że tam były przednimi). Przód bodaj od Syreny. Przekładnia nie wiem od czego.
Silnik po wymianie pompy chodzi równo, niepokoi mnie tylko dźwięk jak w poniższym filmiku (dźwięk dość podłej jakości, ale chyba słychać o co chodzi). Na początku myślałem że to gdzie obudowy, maski itd., ale pochodzi ze środka:
https://www.youtube.com/watch?v=wVGRpAvhJr4
Drugi filmik (równie podłym sprzętem, ale może ktoś coś więcej odszyfruje): https://www.youtube.com/watch?v=0x54Orkh644
I jeszcze jedno pytanie: widziałem, że niektóre S301d mają przelew od wtryskiwacza i pompy, inne nie. Od czego to zależy? Mój miał, ale przy okazji przenoszenia baku go zlikwidowałem. Chyba przywrócę, bo pojawiają się wycieki ropy przy wtryskiwaczu (mimo uszczelek miedzianych).
Pozdrawiam,
Przemek