Skoda 30 1948r

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: Ursus »

Dobrze, w wolnej chwili poprzesyłam i fotki i namiary na Czechów.

A pisząc unikat miałem na myśli nasz kraj :) Bo w Polsce takich Skód nie spotka się wiele ;) Chociaż Miag to faktycznie większy "bialy kruk".
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
marek_spectra
Posty: 272
Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: marek_spectra »

Skoda po 20 godzinach w Polsce wyglada tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po 36 godzinach... w specjalistycznych warsztatch znalazły sie głowica , blok do osiowania, tuleja do dorobienia.. korbowody z sworzniami...

Zaczynam sie bać Ryśka... to jakiś demon :)
mf135
Posty: 41
Rejestracja: 02 cze 2014, 11:30

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: mf135 »

:):):) Marek nie demon tylko prawdziwy retro traktorzysta z krwi i kości z jajami to się już dość w pokrzywach nastało teraz czas działać i przywrócić dawny blask tak rzadkiego modelu*comfort* U Ryśka panuje zawsze taka zasada jak zabieramy się za kolejny model traktora rozkręcanie ograniczyć do minimum:D:D:D i wychodzi jak zwykle ale później to już spokój na długie lata i radocha z ujeżdżania*comfort*
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: Mars »

Szkoda, że tak daleko ode mnie, bo chętnie bym obejżał tą Skodę ;)
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: warsztat777 »

narazie jest w częściach ale jak będziesz w kiedy w bieszczadach to zapraszam jeszcze chwile u mnie postoi zanim poskładam pozdro*tup*
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: Mars »

Dzięki, dzięki ;)
Jak by co, to chyba mam tylną lampę do niej ;)
Awatar użytkownika
marcin04
Posty: 36
Rejestracja: 18 kwie 2014, 19:49

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: marcin04 »

niezła gratka taki ciągnik, widzę, że nie patyczkujesz się i od razu z grubej rury- podoba mi się to, życzę wytrwałości w renowacji :) chyba zmienię swoje plany urlopowe i wybiorę się w Bieszczady w tym roku:D
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: warsztat777 »

zapraszam szczególnie na wystawę w Rudawce Rymanowskiej 22,23,24 sierpnia*tup**tup**tup**tup**tup**tup**tup**tup**tup**tup**tup*



zaczynam rozbierać skrzynie zobaczymy co kryje w sobie ten unikat pozdro*tup*Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek*sarcasm**tup*
Awatar użytkownika
marek_spectra
Posty: 272
Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: marek_spectra »

Może to dziwne, ale mi sie micha śmieje na widok tych wielgachnych kół zębatych. Mają swój urok, dla mnie są świadectwem czasów. Trudnych czasów, kiedy wybudowanie każdego nowego zakładu, odlewni, było świętem, kiedy nie było maszyn, frezarek, dłutownic etc. A te które sie ostały nadawały sie jedynie do wykonywania najprostszych zębów, rowków. Jeszcze dziś widac na dnie niektórych wieloklinów ślady dłutowania. Kiedy brak ulepszonych , gatunkowych stali nadrabiało sie wielkoscią, masywnoscią elementów. Bo tylko to zapewniało oczekiwaną wytrzymałość i wymagane parametry.

Znamienna jest konstrukcja nadwozia, a dokładniej tylnych błotników. Gdzie nie ma fikuśnych przetłoczęń, gdzie są dwa arkusze blachy przynitowane nitami na gorąco do konstrukcji nośnej z ceowników. A krawedzie to pręt stalowy i nawinięty na niego brzeg blachy.

Tak wygląda konstrukcja 30 konnego traktora wykonana w kraju w którym była wojna.

Mam też drugi traktor wykonany rok wczesniej niż Skoda. Ale nie w powojennych realiach tylko w wolnych, nie zniszczonych USA.


Ford w każdym detalu, szczególe, w rodzaju wykorzystanych materiałów bije Skodę. Lekkość, delikatność przy zachowanej trwałości. Ta wysublimowana technika wykonania, a nawet sama obsługa , wymagająca wiedzy, doświadczenia, po prostu obycia technicznego operatora. To są różnice które wybitnie pokazują że wojna to nie tylko straty w ludziach, straty materialne, ale też cofnięcie sie w rozwoju gospdarczym.

Mam cichą nadzieję że uda się nam ukonczyć remont do konca sierpnia. Tak aby można było spojrzeć na nich stojących obok siebie . Popatrzeć, porównać... spróbować jak jeżdzi jeden i drugi :)
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: Mars »

Jesteś prawdziwym pasjonatem :) szacunek :)
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: warsztat777 »

wielkie tryby to czychają w moście zamontowane na masywnych półosiach odbierając moc z potężnego kosza satelitów i przekazują poprzez półosie na koła ,jutro bęndą zdjęcia jak rozbiorę pozdro
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5013
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: Bolszewik »

W czasie wojny nauka kwitnie *flower*

Postęp ludzkości jest wynikiem wojny, cała przyroda oparta jest na walce począwszy od bakterii która konkuruje o pokarm i usiłuje przetrwać, a skończywszy na człowieku.

Wszystkie odkrycia jakie poczynił człowiek wykorzystane były zwykle do tego by zabić / zniewolić / zdominować drugiego człowieka.
I nie ma w tym nic złego tak ma być. Rozwój to woja nie koniecznie trzeba zabijać.

Odkrycia i postęp jaki dokonał się po II wojnie jest niesamowity. Nie tylko w dziedzinie techniki, ale i np. medycyny. Niemcy zakatowali tysiące więźniów w czasie eksperymentów. Położono podwaliny pod transplantologie, genetykę, nowoczesna chirurgię. Tyle co lekarze wszystkich stron nauczyli się o anatomii .... Amerykanie i Rosjanie ściągnęli tych "lekarzy" by wysłać człowieka w kosmos.

To właśnie dzięki wojnie powracający Amerykanin stawał się obyty technicznie.

U nas kraj został zniszczony wojną potem okupacją i znów wojną, rozkradziony przez powracającą armię czerwoną do tego w ramach niemieckiej operacji "AB" i działania NKWD wyrżnięto naszą elitę (również techniczną). W Czechosłowacji było nieco lepiej czego dowodzi choćby proste porównanie:
Polska - Ursus C-45 -> archaiczny, ściągnięty bez potencjału rozwojowego
Czechosłowacja - Skoda 30, Zetor 25 -> dość nowoczesne, autorskie, rozwojowe.

My po prostu de facto przegraliśmy wojnę *bye*


Przepraszam za off, ale nie mogłem się powstrzymać *yes*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: warsztat777 »

dodaję obiecane fotki ze środka mostu ,wszystkie uszczelki papierowe dorabiamy łożyska pozakładane firmy sztayer czyli wspułpraca była w tych latachObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazekuszczelniacze (simmeringi)pasują *sarcasm*
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: Ursus »

Ta skrzynia jest ciekawa. Rób jak najwięcej fotek :)

Duży plus za pracę w koszulce odpowiedniej :D

Marek, wysłałem na Twój adres trochę fotek różnych Skód 30.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: warsztat777 »

skrzynia przypomina mi MTZ LUB BIAŁORUŚ (JUMZ) no naprawdę budzi respekt dla wielkości tych trybów ,żadne zdjęcie nie odda tego co widzi się na żywo ,najciekawsze jest że odkręcając kolejne powleczone mchem śruby czeka się co odkryje dekiel lub cały podzespół.dzęki za plusa za koszulkę ale mam ich kilka i naprawdę dobrze się w nich pracuje ,zaopatrzyłem w te koszulki cały zespół na wystawę w RUDAWCE RYMANOWSKIEJ .B.dobry materiał za taką cenę noi to LOGO -budzi zainteresowanie *sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm**sarcasm*
Awatar użytkownika
marek_spectra
Posty: 272
Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: marek_spectra »

Fotki fantastyczne ! dzięki! Na pewno będę je dokładnie studiował, bo doskonale widać pewne niuanse. Chociażby połączenie cięgnem pedału sprzęgła z dzwignią szczelinowego filtra oleju. U mnie brak tego elementu. Wyposażenie "kabiny" też jest doskonale czytelne. Podobają mi sie te mosiężne wykończenia. Z czasem chciałbym tak własnie doprowadzić u siebie.

Dziękuje bardzo za fotki.
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: warsztat777 »

w warsztacie mam je na sobie od poniedziałku do piątku*music*
Awatar użytkownika
marek_spectra
Posty: 272
Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: marek_spectra »

warsztat777 napisał/a:
.... no naprawdę budzi respekt dla wielkości tych trybów ,żadne zdjęcie nie odda tego co widzi się na żywo ,najciekawsze jest że odkręcając kolejne powleczone mchem śruby czeka się co odkryje dekiel lub cały podzespół....
No własnie do niedawna Skoda była dla mnie interesująca, ciekawa, nie tuzinkowa. Kiedy zobaczyłem ją na żywo serce zabiło mocniej :) i mimo mało zachęcającej "patyny czasu" po prostu nie potrafiłem powstrzymać emocji, co później przy zakupie, w obecnosci sprzedawcy ,nie ułatwia cenowych negocjacji :)
Skoda 30 jest po prostu wyjątkowa :) I im bardziej "wgryzam sie w temat" tym bardziej pociąga, a raczej już bardziej - fascynuje :)

Bardzo , bardzo sie ciesze ,że jest, że dzieki niej ,już teraz poznałem nowych ciekawych przychylnych mi/Jej :) ludzi :)
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: warsztat777 »

CIEKAWE CIEKAWE ,BARDZO CIEKAWE -I DLATEGO WARTO BYĆ MACHANIKIEM -KOLEKCJONEREM -przyszłości nie znamy ale przeszłość -TO JEST FASCYNACJA dzięki URSUS za ten RETROTRAKTOR pozdro:D:D:D:D
Awatar użytkownika
marek_spectra
Posty: 272
Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05

RE: Skoda 30 1948r

Post autor: marek_spectra »

warsztat777 napisał/a:
CIEKAWE CIEKAWE ,BARDZO CIEKAWE -I DLATEGO WARTO BYĆ MACHANIKIEM -KOLEKCJONEREM -przyszłości nie znamy ale przeszłość -TO JEST FASCYNACJA dzięki URSUS za ten RETROTRAKTOR pozdro:D:D:D:D

O ! widzisz ! ten wpis to gotowe MOTTO ! :) Ryśku - z takim tekstem to na baner na naszym stoisku na Rudawce ! :)

ps

Melduje sie u Ciebie w poniedziałek. Przywiozę obiecane skany Instrukcji Obsługi i Naprawy. I wgram fotki od Pawła - są naprawdę ciekawe.
ODPOWIEDZ