brak kompresji w cylindrze

Czyli RS i inne
konsul
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 16:42

brak kompresji w cylindrze

Post autor: konsul »

cześć jestem nowym właścicielem rs 09 i mam problem z kompresjom w jednym z cylindrów jest zrobiony pierwszy szlif nowe pierścienie gniazda zaworowe frezowane zawory podocierane głowica cała nie pęknięta sprawdzone a mimo to ciśnienie w cylindrze tylko 17 at .W drugim cylindrze którego nie robiłem jest 20 at i pali a na pierwszym nie.Czy ktoś może powiedzieć co jeszcze może być przyczynom braku tego ciśnienia ?I jeszcze czy między cylindrem a głowicą jest uszczelka bo ja nie miałem i założyłem tak jak było bez i nie wyczuwam tam żadnych nieszczelności.Za pomoc z góry bardzo dziękuje.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: marek »

Moim zdaniem kompresja wzrośnie gdy poszczególne elementy dopasują się do siebie tzw. dotarcie.Niech silnik trochę popracuje i wtedy zmierz.
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: GMalec »

Puszczaja pierscienie a jak masz zamki pierscieni ustawione na tloku? Kazdy w inna strone? Czy wszystkie rowno na wprost siebie?
konsul
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 16:42

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: konsul »

cześć.dziękuje forumowiczom za rady.silnik pracował jakieś 10 min czy to znaczy że ma więcej ? Zamki na pierścieniach poprzestawiane tłok założony prowidłowo nie odwrócony.Ponawiam pytanie co z tą uszczelką między cylindrem a głowicom ?
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: Wicher »

Hm, tak czytam i zastanawia mnie jedno. Na szlifowany cylinder założyłeś normalny tłok, nie nadwymiarowy?
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
konsul
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 16:42

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: konsul »

Tłok jest nad wymiarowy używany, ale w dobrym stanie tam gdzie robili mi szlif powiedzieli że może być.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: marek »

Jak silnik popracuje kilka godzin to wtedy możesz dopiero go ocenić.
konsul
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 16:42

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: konsul »

Marek czy rozbierałeś ten silnik i coś przy nim robiłeś ? Czy jest tam uszczelka pod głowicą ? A z tym docieraniem przez 1 godz.to chyba przesada.Gdyby nie palił na jeden cylinder to bym go musiał hehłać na akumulatorze godzine żeby się dotarł i zapalił ?
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: marek »

Nie zdejmowałem głowic, ale miałem w ręku katalog i nie znalazłem tam uszczelki.A jeżeli jest to pewnie w formie jakiegoś miedzianego pierścienia.GMalec robi silniki to może Ci odpowie. Pytałeś dlaczego jest różnica w kompresji pomiędzy cylindrami a nie dlaczego nie pali na jednym.A silniki dociera się również na zimno ,przy użyciu drugiego silnika spalinowego lub elektrycznego.Wlej ze 2 cm sześcienne oleju do cylindra i wtedy zmierz kompresję, jak znacząco wzrośnie to coś z pierścieniami. Może pękł jak składałeś.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12223
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: Ursus »

W RS09, przynajmniej w silniku 2 cylindrowym, nie ma uszczelek pod głowicą.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: GMalec »

Koledzy ja robie te silniki i jedne maja uszczelke pod glowica a drugie nie mam kkatalog czesci i w nim jest wyszvczegulniona taka uszczelka spawdz glowice moze byc krzywa
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: marek »

W katalogu który ja miałem nie było uszczelki. A szukałem jej dlatego że uciekała kompresja z pod głowicy.Było to słychać. Dociągnąłem głowice i ucichło . Ale silnik odpalał przed dokręceniem śrub głowicy pomimo tych wydmuchów.Widocznie były niewielkie ale słyszalne jak kręciłem rozrusznikiem, a jak odpalił to dymiło z pod osłon.
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: GMalec »

W moim katalogu znowu sa, dziwne zalezy jakie pierscienie kolega zalozyl napewno pierwszy ma byc chromowy moze byc glowica krzywa
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: marek »

Jak możesz to wrzuć skan chętnie zobaczę jak wygląda ta uszczelka.I pewnie nie tylko ja.
konsul
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 16:42

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: konsul »

Mimo mrozu walczyłem dalej , odkręciłem głowice w której jak pisałem wcześniej były frezowane gniazda i wydaje mi się że przez to są głęboko osadzone zawory co według mnie powiększyło pojemność komory sprężania. Czy takie coś może aż w tak znacznym stopniu obniżyć stopień sprężania ?A jeszcze co do zamków na pierścieniach każdy jest przesunięty o 60 stopni.Czy tak jest dobrze czy ma być co 180 stopni ?
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: GMalec »

Nalej w gniazda ropy zostaw zobaczysz czy przepuszcza, bardzo sa nisko? Raczej to niema wplywu ze sie powiekrzy komora GMP masz ustawione? Moze niemasz i zato nie apala na ten cylinder??
konsul
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 16:42

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: konsul »

zawory na 100% szczelne,co to jest GMP ?
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: GMalec »

Aaa no wlasnie! GMP gorny martwy punkt tloka musi bys ustawiony w przeciwnym razie nie zapali ci za zadne skarby a ustawia sie go podkladkami pod cylinder wtedy napewno odpali i sie dotrze zwiekrzy sie kompresja
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: marek »

Jeżeli zawory są wpuszczone głębiej to wymaga to znacznej regulacji luzu.Trzonki zaworów są wyżej. Skoro nie wiesz co to GZP to jak ustawiłeś luz zaworów ?
konsul
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2013, 16:42

RE: brak kompresji w cylindrze

Post autor: konsul »

Wiadomo że po przykręceniu głowicy przed odpaleniem silnika trzeba ustawić zawory i ta było zrobione 0,25 każdy zawór na zimnym silniku.Ale nie wiem o co chodzi z tymi podkładkami pod cylinder.
ODPOWIEDZ