Witam
Mam pewien problem, a mianowicie wymieniłem stacyjkę w moim TV 521 i po wymianie okazało się że nie ma ładowania. Zamontowany jest alternator i oddałem go do kolegi do sprawdzenia. Regulator napięcia był mechaniczny, kolega przerobił mi alternator i zamontował regulator elektroniczny na alternatorze. Zamontowałem alternator który u kolegi na traktorze pokazywał ładowanie w granicach 14 V u mnie pokazuje 12,4 V bez obciążenia. I teraz pytanie jak podłączyć styki na stacyjce?
W załączeniu zdjęcia starej stacyjki i schemat podłączenia.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7 ... 4a6fe.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7a ... 23e4f.html
Linki umieszczamy w kodzie .
kolory do schematu ładowania
1. jasnoniebieski - alternator
2. czerwony - kontrolka ładowania
3. szary - stacyjka
4. zielony - rozrusznik
5. żółty - amperomierz
6. ciemnoniebieski - akumulator
Stacyjka
RE: Stacyjka
Najlepiej gdybys sprawil sobie nowa stacyjke-np.Ursus C-330, C-360.
Ta na zdjeciu wyglada jakby miala nadpalony styk (wg.zdjecia na godzinie trzeciej), innym powodem jest (przynajmniej dla mnie) nieznany uklad polaczen, program stacyjki.Byc moze jest ona rowniez z rozruchem w skrajnym polozeniu.
Moja sugestia wynika z tego ze kazdy zna system oznaczen na sugerownych stacyjkach i moze Ci pomoc, a jesli sam z miernikiem nie obadasz polaczen na poszczegolnych polozeniach kluczyka to tak zdalnie bedzie trudno pomoc...
Alternator (Twoj ma zamocowany regulator elektroniczny) ma zasadniczo 2 zaciski: B+ podlaczasz go do amperomierza, razem z kablem, ktory z kolei laczysz na stacyjce (Ursus) pod nr 30. Na amperomierzu ten kabel (30 i B+) od alernatora laczysz razem - nazwijmy to: na wyjsciu amperomierza, (musi on wskazywac bilans pradu wyplywajacego z akumulatora (w czasie gdy alternator nie pracuje, badz nie laduje), oraz w czasie np.zalaczonych wszystkich odbiornikow (oprocz rozrusznika) nadwyzke pradu jaka wplywa do akumulatora z alternatora.
Prosciej-na wejsciu amperomierza jest podlaczony plus akumulatora, na wyjsciu amp. 2 kable (B+ oraz 30)
Kontrolke ladowania podlaczasz pod zacisk D+ alternatora oraz pod zacisk 15 na stacyjce (jest to zacisk na ktorym jest napiecie po wlozeniu kluczyka i jest ono obecne na wszystkich polozeniach stacyjki z wlozonym kluczykiem, pod zacisk ten podlaczona jest zasadniczo wiekszosc odbiornikow (sygnal dzwiekowy, STOP, przycisk rozrusznika itp.)
Reszte odbiornikow (swiatla- podlaczasz pod pozostale zaciski-postojowe, mijania i drogowe). Taka stacyjka ma lacznie 4 polozenia i umozliwia zmiane swiatel mijania na drogowe bez dodatkowego przelacznika.
Ta na zdjeciu wyglada jakby miala nadpalony styk (wg.zdjecia na godzinie trzeciej), innym powodem jest (przynajmniej dla mnie) nieznany uklad polaczen, program stacyjki.Byc moze jest ona rowniez z rozruchem w skrajnym polozeniu.
Moja sugestia wynika z tego ze kazdy zna system oznaczen na sugerownych stacyjkach i moze Ci pomoc, a jesli sam z miernikiem nie obadasz polaczen na poszczegolnych polozeniach kluczyka to tak zdalnie bedzie trudno pomoc...
Alternator (Twoj ma zamocowany regulator elektroniczny) ma zasadniczo 2 zaciski: B+ podlaczasz go do amperomierza, razem z kablem, ktory z kolei laczysz na stacyjce (Ursus) pod nr 30. Na amperomierzu ten kabel (30 i B+) od alernatora laczysz razem - nazwijmy to: na wyjsciu amperomierza, (musi on wskazywac bilans pradu wyplywajacego z akumulatora (w czasie gdy alternator nie pracuje, badz nie laduje), oraz w czasie np.zalaczonych wszystkich odbiornikow (oprocz rozrusznika) nadwyzke pradu jaka wplywa do akumulatora z alternatora.
Prosciej-na wejsciu amperomierza jest podlaczony plus akumulatora, na wyjsciu amp. 2 kable (B+ oraz 30)
Kontrolke ladowania podlaczasz pod zacisk D+ alternatora oraz pod zacisk 15 na stacyjce (jest to zacisk na ktorym jest napiecie po wlozeniu kluczyka i jest ono obecne na wszystkich polozeniach stacyjki z wlozonym kluczykiem, pod zacisk ten podlaczona jest zasadniczo wiekszosc odbiornikow (sygnal dzwiekowy, STOP, przycisk rozrusznika itp.)
Reszte odbiornikow (swiatla- podlaczasz pod pozostale zaciski-postojowe, mijania i drogowe). Taka stacyjka ma lacznie 4 polozenia i umozliwia zmiane swiatel mijania na drogowe bez dodatkowego przelacznika.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 lut 2014, 22:45
RE: Stacyjka
Stacyjka jest nowa oryginalna do TV 521 palony jest z kluczyka, światła włączane oddzielnym przełącznikiem. Chodzi mi o to na które styki w stacyjce podłączyć kable.
Co może być nie tak z tym ładowaniem.
Co może być nie tak z tym ładowaniem.
RE: Stacyjka
Ładowanie to masz za małe powinno być 14,4V jeżeli to alternator z innego pojazdu to może być za mała prędkość obrotowa, moze to być wywoalne innym przełozeniem na kołach pasowych. a może to byc wina alternatora.